۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷

انتخابات چهاردهم؛ انتخابی آگاهانه؛

صحنه انتخابات عرصه تحقق عزت و اقتدار ایران با پشتیبانی ملت

صحنه انتخابات عرصه تحقق عزت و اقتدار ایران با پشتیبانی ملت

زنجان- امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ زنجانی ها در عرصه ای دیگر، صحنه هایی از حضور و وفاداری به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: بالاخره روز سرنوشت از راه رسید و مردم همیشه در صحنه استان زنجان، بار دیگر با حضور در یکی از صحنه‌های مهم سیاسی کشور، راهی را که بیش از چهار دهه طی شده است را تداوم می‌بخشند.

صحنه انتخابات عرصه تحقق عزت و اقتدار ایران با پشتیبانی ملت

بی‌تردید فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها برای برگزاری چنین رویداد مهم سیاسی با این فاصله بسیار کوتاه کاری بسیار سخت است ولی وقتی قرار باشد مسئله تداوم راه رفته پیش بیاید، همه باید پای کار باشند

از زمانی که مقرر شد انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در کشور برگزار شود، دستگاه‌های متولی همه تلاش خود را به کار گرفتند تا انتخابات دیگری را به فاصله چند ماه بعد از برگزاری انتخابات مجلس در این سرزمین پهناور برگزار کنند. بی‌تردید فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها برای برگزاری چنین رویداد مهم سیاسی با این فاصله بسیار کوتاه کاری بسیار سخت است ولی وقتی قرار باشد مسئله تداوم راه رفته پیش بیاید، همه باید پای کار باشند.

مردم استان زنجان از صبح امروز و از زمان آغاز رسمی رأی‌گیری نشان دادند که تداوم راه دولت سیزدهم با یک انتخاب اصلح و آگاهانه یکی از خواسته‌های آنان است، از این رو حضور در پای صندوق‌های رأی را یک تکلیف انکارناپذیر و از همه مهم‌تر یک حق طبیعی که بی‌شک به واسطه این انقلاب به دست آمده است را برای خود دانسته و خواستار حضور فردی اصلح از بین چهار کاندیدای باقی‌مانده تا روز پایانی انتخابات بر مسند ریاست قوه مجریه شدند.

صحنه انتخابات عرصه تحقق عزت و اقتدار ایران با پشتیبانی ملت

یک شهروند زنجانی با بیان اینکه همواره در انتخابات‌های مختلف حضور داشته است، لزوم مشارکت همه آحاد جامعه را در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: بی شک حضور در صحنه انتخابات، نشان از وفاداری و پشتیبانی کردن از نظام است.

رضایی افزود: همه ملت باید خود را ملزم به شرکت در انتخابات بدانند چون صندوق‌های رأی تثبیت کننده توسعه و اقتدار کشور است.

وی ادامه داد: زنجانی‌ها همواره ثابت کردند همواره به سرنوشت کشور حساس هستند و برای تحقق این امر همواره در صحنه انتخابات حضور دارند.

۷۷۲ شعبه اخذ رأی در زنجان

بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ۷۷۲ شعبه اخذ رأی برای روز هشتم تیرماه امسال در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

صحنه انتخابات عرصه تحقق عزت و اقتدار ایران با پشتیبانی ملت

امروز به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حماسه بدرقه شهدای خدمت تکمیل خواهد شد و این مهم زمانی رنگ و بوی واقعی‌تر به خود می‌گیرد تا بعد از حضور حداکثری در این صحنه مهم سیاسی، در وهله دوم اقدام به انتخابات اصلح‌ترین نماینده از بین چهار کاندیدا کنیم؛ چرا که مردم به این درک سیاسی رسیده‌اند که فقط حضور در این عرصه به معنای ادای تکلیف نبوده و انتخاب فرد اصلح می‌تواند این حق طبیعی را با شعور سیاسی آمیخته کند.

امروز فرصت دیگری برای ملت ایران است تا با مشارکت حداکثری خود در این صحنه مهم سیاسی، دشمنان انقلاب را از تعرض به کشور ناامید کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بعد از انداختن رأی خود در صندوق، انتخابات را تداوم‌بخش اقتدار کشور اعلام کرد و گفت: حضور در انتخابات، پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کرده و از این رو یک تکلیف دینی برای همه ما به شمار می‌رود. امروز فرصت دیگری برای ملت ایران است تا با مشارکت حداکثری خود در این صحنه مهم سیاسی، دشمنان انقلاب را از تعرض به کشور ناامید کنند.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات مهم رهبر فرزانه انقلاب، اهتمام مردم به انتخاب فردی است که بر ارزش‌های انقلاب و اهداف ملت تمرکز داشته باشد، افزود: بی‌تردید امروز شاهد خلق حماسه دیگری از سوی ملت ایران در یکی از مهم‌ترین صحنه‌های سیاسی کشور خواهیم بود. فراموش نکنیم که دشمنان به دنبال القای ناامیدی در مردم برای حضور نیافتن در انتخابات و بی‌تفاوت بودن به این مسئله مهم هستند و مردم باید نسبت به این مسئله هوشیار باشند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان نیز به عنوان یکی دیگر از مسؤولان رده‌بالای استان، با حضور در پای صندوق رأی، یادآور شد: مردم چهار سال تدبیر امور کشور را به دست یک شخص می‌سپارند، از همین رو انتخاب مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین هیچ نظامی بدون پشتوانه مردمی امکان حضور قدرتمند در مجامع بین‌المللی و توانایی حل مشکلات کشور را ندارد، لذا مشارکت مردم با هیچ مسئله‌ای قابل قیاس نیست.

صحنه انتخابات عرصه تحقق عزت و اقتدار ایران با پشتیبانی ملت

فرد منتخب مردم قطعاً باید اصلح و در استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها توانمند باشد

محسن افشارچی با تاکید بر اینکه نتیجه انتخابات به سود مردم بوده و انتخابات در نظام اسلامی نه تنها یک حق، بلکه وظیفه شرعی بوده و تضعیف نظام اسلامی به واسطه حضور نیافتن مردم غیرقابل جبران خواهد بود، ادامه داد: با توجه به اینکه مدیریت کشور برای چهار سال در انتخابات ریاست جمهوری در اختیار یک فرد قرار می‌گیرد، فرد منتخب مردم قطعاً باید اصلح و در استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها توانمند باشد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، همه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن، می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند. بیش از یک‌هزار نفر از نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی استان حضور دارند که این موضوع به شفافیت هرچه بیشتر فرآیند انتخابات کمک می‌کند.

حضور پرشور مردم استان زنجان در پای صندوق‌های رأی یک پیام شفاف و مهم برای همه دنیا دارد و آن اینکه این ملت به هیچ وجه حاضر نیستند از عهدی که با آرمان‌های انقلاب اسلامی بسته‌اند، بازگردند؛ چرا که انقلاب اسلامی حق بی‌بدیلی چون حق انتخاب را به این ملت داد تا در سرنوشت‌شان سهیم باشند.

کد خبر 6150475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha