حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

انتخابات ترسیم مسیر عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد است

انتخابات ترسیم مسیر عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد است

این کارشناس مذهبی گفت: انتخابات ترسیم مسیر عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و تجلی عزت و اقتدار کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در حرم حضرت معصومه (س)، به فرازهایی از آیه شریفه ۹۹ سوره آل‌عمران اشاره نمود و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید؛ بگو: «ای اهل کتاب، چرا کسی را که ایمان آورده است، از راه خدا بازمی‌دارید؛ و آن راه را کج می‌شمارید، با آنکه خود به‌راستی آن گواهید؟» و خدا از آنچه می‌کنید غافل نیست.

وی با بیان این که خدای متعال انبیای الهی را می‌فرستد تا راهی به‌سوی خدا باز شود و عده‌ای از اهل کتاب نیز با این که به‌راستی آن واقف‌اند این راه را می‌بندند خاطرنشان کرد: در گستره تاریخ همواره این گروه در مقابل مؤمنان که به دنبال طی مسیر الهی هستند می‌ایستند و دین و راه خدا را به سمت دنیا منحرف ساخته، دینی از جنس دنیا می‌سازند؛ به‌نوعی همان دین دنیاپرستی را ترویج می‌کنند.

میرباقری در ادامه ضمن تبیین مصادیقی تاریخی با اشاره به این که در روز عاشورا سپاه عمر سعد نماز می‌خواند و حتی جملاتی که پیامبر در جنگ با کفار به کار می‌بست را در مقابل سیدالشهدا علیه‌السلام استفاده کرد، یادآور شد: انحراف‌ها در گذرگاه‌های مختلف تاریخ دین‌داری انسان‌ها، حتی در دوران اسلام هم صورت‌گرفته است؛ خطر انحراف، خطری است که همواره دنیای دین‌داران را تهدید می‌کند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: این سنت تاریخی است که همواره عده‌ای از اهل کتاب در امت خود انحراف ایجاد کردند و می‌خواهند در امت اسلام نیز انحراف ایجاد کنند؛ این تهدید و خطر ما را هم در بر می‌گیرد و باید بدان توجه داشته باشیم.

وی به راهکارهای عبور از فریب و انحراف اشاره و ضمن تبیین فرازهایی از آیه ۱۰۱ سوره آل‌عمران، یَعْتَصِمْ بِاللَّهِ را تنها راه نجات انسان توصیف نمود و خاطرنشان کرد: وقتی آیات الهی در جامعه‌ای تلاوت شود و به رسول خدا تمسک جویید تا انحراف نتواند کاری کند؛ راه نجات از انحراف، شیطان و دشمنانی که می‌خواهند انسان را از حقیقت باز دارند، در اعتصام به ذات اقدس الهی است؛ انسان باید یَعْتَصِمْ بِاللَّهِ باشد، یعنی به کتاب و رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله اعتصام داشته باشد.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر این که هرکسی با رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و کتاب‌الله گره بخورد، کسی نمی‌تواند او را به انحراف بکشاند، ابراز داشت: انسان همواره در معرض آلودگی است؛ لذا اگر انسان یَعْتَصِمْ بِاللَّهِ شود، پاک شده دشمن دیگر نمی‌تواند او را گرفتار وادی انحراف و دوری از مسیر خدا سازد.

وی بر اهمیت رعایت حقیقت تقوای الهی در همه حال تصریح نمود و اذعان داشت: مراقب باشیم وقتی از دنیا می‌رویم مسلمان از دنیا برویم؛ نمازخواندن و روزه‌گرفتن تجلی تقواست و در آنجایی که دشمن می‌خواهد انسان و جامعه را از مسیر نبی خدا و تقوای الهی جدا سازد، نباید دل، چشم، زبان و عقل خود را در دستان دشمن قرار دهیم.

میرباقری به آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» نیز اشاره نمود و با تأکید بر این که خدای متعال برای پایداری انسان در راه دین و حقیقت رشته‌ای در اختیار او قرار داده که تمام اسماءالله در آن تجلی‌یافته است، اظهار داشت: قران و اهل‌بیت علیهم‌السلام همان رشته‌ای هستند که ما را به حضرت حق متصل می‌سازند، تا با تمسک بدان به سمت خدا بالا رویم.

وی با اشاره به این که برای عبور سربلند از لبه پرتگاه‌های دنیا، باید به ریسمان‌های الهی چنگ زنیم و از تفرقه دوری نمائیم، خاطرنشان کرد: اخوتی که میان مسلمین جهان ایجاد شده، اخوت به‌مراتب بالاتری است و مؤمن برادر حقیقی مؤمن است و از یک‌رشته نور و رحمت در این دنیا قدم گذاشته‌اند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که اگر این رشته نور و نعمت الهی را با قرآن، نبی خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام گره نزنیم، شیطان ما را به لبه جهنم رهنمون خواهد ساخت، اذعان داشت: باید تمام احساس و عواطفمان را در مسیر حق ترسیم نموده، به فداکاری و ایثار در مقابل یکدیگر برسیم و مؤمنین را بر خود ترجیح دهیم، و تنه در این صورت است که جامعه درست می‌شود.

وی یادآور شد: اگر دشمنی به محبت و صفات جهنمی به تواضع و زهد تبدیل گردد، انسان وادی «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» را درک خواهد کرد و ادامه نعمتی که نازل شده، با امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تمام می‌شود؛ اگر انسان می‌خواهد بر محور خدا زندگی کند، در هیچ شرایطی نباید رشته نعمت قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام را رها سازد و اگر می‌خواهد از انحراف نجات پیدا کند، باید به قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام تمسک جوید.

میرباقری در ادامه ضمن اشاره به روایتی با بیان این که امام آسمانی است که بر امت سایه می‌افکند و خورشیدی است که بر آنها نور می‌تاباند، اظهار داشت: امام ابر رحمت الهی و باران مفید است؛ امام وجود انسان را برای کسب رحمت الهی زنده می‌سازد و این فقط ناظر به معاد نیست؛ اگر به ذیل امام وارد شویم باران رحمت الهی را درک خواهیم کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به ویژگی‌های شهید رئیسی دفاع از عدالت و مستضعفین و دفاع از حقوق ملت‌ها در مقابل نظام سرمایه‌داری را از ویژگی‌های بارز شهدای خدمت توصیف نمود و ابراز داشت: شهید آیت‌الله رئیسی مقابل فساد ایستاد و همواره با ولایت‌مداری به دنبال استقامت در مقابل دشمن، باز کردن گره‌ها و گشودن مسیرهای روشن پیش روی آینده کشور بود.

وی تصریح کرد: مردم در انتخابات پیش رو باید کسی را انتخاب کنند که در مسیر آیت الله رئیسی حرکت کرده اهل استقامت و عزت در مقابل دشمن و تواضع در مقابل مؤمنین و عدالت‌خواهی و مقابله با فساد باشد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در روز انتخابات به‌عنوان وظیفه الهی در گام نخست باید در این انتخابات شرکت کنیم و برای این که این انتخابات به عبادت تبدیل شود، باید برای‌خدا انجام دهیم تا تمام خیرات این مسیر به‌عنوان ثواب ثبت گردد.

میرباقری ضمن تأکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، حضور پرشور در انتخابات را تقویت نظام اسلامی و مسیر دفاع از اقتدار کشور برشمرد و اذعان داشت: انتخابات و انتخاب درست قطعاً تأثیر بسزایی در تقویت پیگیری منافع ملت، کشور، نظام و امت اسلامی خواهد داشت؛ در انتخابات باید با رأی به اصلح جواب شایسته‌ای در درگاه خدا داشته، بهترین شخصی که می‌تواند این بار سنگین را به منزل برساند را انتخاب کنیم و سعی کنیم برای‌خدا رأی دهیم.

کد خبر 6150584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha