۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹

مهر گزارش می دهد؛

انتخابات بهانه‌ای برای تکرار حماسه در دیار ۳هزار شهید استان سمنان

انتخابات بهانه‌ای برای تکرار حماسه در دیار ۳هزار شهید استان سمنان

سمنان- مردم متدین و خداجوی استان سمنان، دیار سه هزار شهید، بار دیگر حماسه‌ای از جنس حضور را این بار در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم متدین دیار سه هزار شهید استان سمنان از صبح امروز در صف‌های بهم فشرده پای صندوق‌های رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرده و رأی خود را به صندوق ریختند.

مشهدات حاکی است که مشارکت از آخرین انتخابات که اسفندماه سال قبل در زمینه انتخاب نمایندگان مجلس برگزار شد، بیشتر بوده و به اذعان برخی مسئولان، تا ظهر امروز به اندازه تمام روز یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ رأی در صندوق‌های رأی ریخته شده است.

حضور مردم پای صندوق‌ها

مردم استان سمنان در شهرها و روستاها با حضور باشکوه خود یک بار دیگر نشان دادند که اهل حضور در صحنه‌ها و حماسه سازی هستند و تلاش دارند تا با رأی خود سرنوشت چهار سال آتی کشورمان را بسازند کشوری که اساس اداره آن مردم سالاری دینی است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر در سراسر استان برگزاری انتخابات را بر عهده دارند، گفت: ۶۹۱ صندوق رأی‌گیری در سراسر استان سمنان آماده شده تا مردم بتوانند رأی خود را در صندوق بیاندازند.

حسین شجاعی با بیان اینکه از مجموع ۶۹۱ شعبه، شهرستان شاهرود با ۲۲۲ شعبه بیشترین میزان شعب را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: شهرستان سمنان ۱۴۶ شعبه، دامغان ۹۷ شعبه، گرمسار ۷۸ شعبه، میامی ۵۳، مهدیشهر ۴۴ شعبه آرادان ۲۸ و سرخه نیز ۲۳ شعبه اخذ رأی دارند.

انتخابات بهانه‌ای برای تکرار حماسه در دیار ۳هزار شهید استان سمنان

حضور مردم حساس و سرنوشت ساز است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان که دقایق اول پای صندوق‌های رأی حاضر شد و این حضور را هم در روستای اروانه سرخه برنامه ریزی کرده بود، درباره انتخابات گفت: دشمنان در حال نظاره هستند که ما چطور تکلیف مان را ادا کرده و چطور حماسه حضور مان را به نمایش می‌گذاریم.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با اشاره به اینکه انتخابات و مردم ما در معرض دید دشمنان است. ابراز کرد: امروز چشم امید آزادگان جهان و جبهه مقاومت و دوستان ایران اسلامی هم به مشارکت مردم ایران پای صندوق‌های رأی دوخته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خوشبختانه مردم ما همانطور که حضور قدر شناسانه‌ای در مراسم تشییع و ترحیم شهدای خدمت داشتند، نشان داده‌اند که شرایط را می‌دانند و می‌سنجند، تاکید کرد: مردم ما همواره در میدان بوده و هستند و امروز هم با مشارکت شأن به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دهان یاوه گویان را خواهند بست.

یاد شهدای خدمت

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مردم حضور در انتخابات را به ساعات آتی موکول نکرده و سریع‌تر مشارکت داشته باشند، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان فرمودند امروز جای تردید نیست و همه باید به میدان بیایند.

انتخابات بهانه‌ای برای تکرار حماسه در دیار ۳هزار شهید استان سمنان

اهمیت مشارکت بالا

امام جمعه دامغان ضمن اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات گفت: حضور حداکثری نشان دهنده مقبولیت نظام جمهوری اسلامی نزد مردم است لیکن عقیده داریم حاکمیت ایران اسلامی حاکمیت مردم است و لذا انتخابات و مشارکت در آن در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت بسیاری خواهد بود.

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان با بیان اینکه در نظام مردم سالار ایران اسلامی، مردم خودشان انتخاب کننده سرنوشت شأن هستند لذا حضور حداکثری نشان دهنده مقبولیت نظام نزد مردم است، بیان کرد: امروز دنیا به کشورمان و مردم ما و این انتخابات نگاه ویژه ای دارد، حضور حداکثری مردم نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی است لذا توصیه ما به مردم این است که مشارکت حداکثری را مد نظر قرار دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ما بدون تردید در انتخابات شرکت کرده و به فرد اصلح رأی دهند، تاکید کرد: امیدواریم که مردم با رأی دادن به فرد اصلح که از دید آنها عملکرد بهتری داشته و توانسته در تبلیغات خود، برنامه‌ها و نظراتش را بیان کند، موجبات خیر را بازهم برای ایران اسلامی فراهم سازند.

تأمین امنیت شعب

فرمانده انتظامی استان سمنان از تأمین امنیت شعب و محل‌های استقرار صندوق‌های اخذ رأی در سراسر استان خبر داد و گفت: حضور خوب مردم را در شعب اخذ رأی شاهد هستیم و مردم به خوبی رأی های خود را در صندوق‌ها در آرامش کامل می‌اندازند.

سردار جلیل موقوفه‌ای بیان کرد: مأموران ما از صبح امروز در تمام شعب حاضر شده و تا هر لحظه که انتخابات ادامه داشته و فرایندهای آن به صورت کامل به اتمام نرسد در آماده باش خواهند بود تا خدایی ناکرده مشکلی در این استان پیش نیاید.

انتخابات بهانه‌ای برای تکرار حماسه در دیار ۳هزار شهید استان سمنان

انتخابات به خوبی در حال برگزاری است

استاندار سمنان بابیان اینکه روند انتخابات در استان سمنان به خوبی و رأس ساعت مقرر آغاز شد، ابراز داشت: ۶۹۱ شعبه اخذ رأی در هشت شهرستان آماده حضور مردم هستند لذا باید تاکید کرد که از ابتدای صبح مردم استان همانند انتخابات گذشته حضور بسیار پر رنگ و تأثیرگذاری داشتند و امروز نیز شاهد استقبال مطلوب شهروندان در شعب اخذ رأی هستیم.

سید محمدرضا هاشمی بابیان اینکه امروز هشتم تیرماه روز حماسه مردم استان سمنان، در تاریخ این دیار به یادگار ثبت می‌شود، ابراز داشت: مردم استان سمنان همراه با هموطنان عزیز به فرامین رهبری معظم انقلاب لبیک گفته و با حضور پای صندوق‌های رأی برای این دیار افتخار آفرینی می‌کنند.

وی بابیان اینکه هدف همه ما مشارکت حداکثری در سایه توجه به چهار راهبرد مورد تاکید معظم له بوده و خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم این انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری در کشور و استان سمنان برگزار شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان سمنان با امنیت کامل برگزار می‌شود، افزود: در روند برگزاری انتخابات، اصل بی طرفی رعایت شده و عمل به قانون به صورت ویژه در دستور کار است تا بتوانیم از رأی مردم حفاظت و پاسداری کنیم.

انتخابات بهانه‌ای برای تکرار حماسه در دیار ۳هزار شهید استان سمنان

مردم پای آرمان‌ها هستند

نماینده سابق مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مردم همواره پای آرمان‌های نظام ایستاده اند، گفت: انتخاب فرد اصلح بالاترین کمک مردم انقلابی به پیشرفت کشور است و مردم با انتخاب خود سرنوشت چهار سال کشور را می‌سازند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی بابیان اینکه مردم ایران در همه دوره‌ها و انتخابات حماسه آفریدند، افزود: امروز نیز مردم استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگ زرین در تاریخ این مرز و بوم اضافه خواهند کرد.

وی بابیان اینکه مردم بار دیگر اثبات خواهند کرد که همچنان پای این نظام و انقلاب ایستادند، ابراز داشت: با مشارکت حداکثری می‌توان دشمنان را مأیوس و دوستان را امیدوار کرد. از سوی دیگر عقیده داریم که حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک تکلیف همگانی است.

نماینده سابق مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از مردم انتظار می‌رود نامزدها را به دقت بررسی و به فردی شایسته نشستن بر صندلی چهاردهم را دارد رأی دهند، گفت: مهمترین وظیفه مردم انقلابی استان سمنان حضور در پای صندوق‌های رأی است لذا از شهروندان درخواست داریم هرچه زودتر تصمیم خود را نهایی و در این راه مشارکت کنند.

مردم حضور خود را تعجیل کنند

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات یک اصل مهم است، گفت: از مردم می‌خواهیم که برای حضور پای صندوق‌های رأی تعجیل کنند زیرا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک اصل و وظیفه مهم است.

علی اکبر علیزاده افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان لحظات اولیه آغاز رأی گیری حاضر شده و رأی خودشان را به صندوق می‌اندازند نشان می‌دهد که ایشان چقدر به موضوع انتخابات اهمیت می‌دهند و این باید برای همه ما الگو باشد.

وی گفت: به تاسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی استدعای ما از مردم شهرستان دامغان، استان سمنان و کشورمان این است که هر چه زودتر پای صندوق‌های رأی حاضر شده و مشارکت را به تعویق نیاندازند.

کد خبر 6150721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha