۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰

امام جمعه یزد:

رییس جمهور آینده برای امور دینی و اقتصادی مردم برنامه داشته باشد

رییس جمهور آینده برای امور دینی و اقتصادی مردم برنامه داشته باشد

یزد- امام جمعه یزد گفت: کسی که با رای مردم رییس جمهور می شود باید تمام امور دینی، فرهنگی و اقتصادی مردم را مدنظر قرار دهد و برای ارتقا و بهبود آن برنامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) که می‌فرماید؛ خدای متعال در سوره زمر از ما خواسته که تفکر و تعقل در همه امور داشته باشیم و از این طریق انتخاب بهتر داشته باشیم، بیان کرد: این روایت راهکار مهمی است که از قرآن گرفته شده و باید سرلوحه کار همه باشد و همه در این مسیر حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: انسان متفکری که حرفی بدون فکر نزند و سخنی را بدون فکر نپذیرد، متضرر نخواهد شد همچنانکه حضرت محمد (ص) فرموده اند اگر فردی حرفی را بدون فکر پذیرفت، نادان است و اگر این حرف را به دیگری منتقل کرد، احمق است.

ناصری اظهار کرد: کسانی که هر حرفی را می‌پذیرند و حساب نشده به دیگران منتقل می‌کنند، عقل درستی ندارند و قرآن در مورد این افراد دستورالعمل دارد؛ بنابراین پیرو شایعات و حرف‌های بی اساس نباشیم و هر مطلبی را که می‌شنویم، در مورد آن فکر کنیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله خانواده بیان کرد: خانواده یک جمعیت مشترک، همفکر و هم قول است که هر چه در کنار هم باشند، خوشحال‌تر و راحت‌تر هستند؛ مردی که در منزل با همسر خود همراه است و به او کمک می‌کند، ثواب حج عمره دارد.

وحدت و همدلی باید در خانواده‌ها تقویت شود

وی عنوان کرد: در خانه باید کلمه «ما» حاکم باشد، این کلمه نشانه انسجام و وحدت است و در خانواده باید «من» کنار گذاشته شود که اگر اینگونه باشد، بسیاری از مسائل زندگی حل خواهد شد.

ناصری یادآور شد: در این همدلی ثواب بسیاری وجود دارد و باید تلاش کنیم این همدلی و همفکری که متأسفانه این روزها دستخوش سبک زندگی‌های امروزی شده، به خانواده‌ها بازگردد.

خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه دشمنان برنامه‌های بسیاری برای از هم پاشیدن بنیان خانواده دارند، افزود: مرداک که به غول رسانه‌های دنیا مشهور است و صدها رسانه در اختیار دارد، در مصاحبه‌ای گفته که برای نابودی ایران باید برای کلمه خانواده هزینه کرد و قصد دارم تا موضوع مادر را در دستور کار قرار دهم زیرا در ایران مادر خانواده همه چیز است و اگر بتوانیم مادر را به لجن بکشیم، تمام جامعه به لجن کشیده خواهد شد و این کار را از طریق سریال‌های نمایشی برای مادران امروز و آینده انجام خواهم داد.

وی گفت: برنامه یهودی‌های صهیونیست برای خانواده‌های ایرانی بسیار گسترده است بنابراین باید مراقبت ویژه در این زمینه وجود داشته باشد.

لزوم توجه به ملاک‌های رهبری در انتخاب اصلح

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مهم انتخابات با دعوت از مردم برای مشارکت گسترده در این رویداد مهم سیاسی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که کاندیدای اصلح کسی است که توان و نشاط کاری داشته باشد و از عناصر و همکاران خوب استفاده کند و اعتقاد قلبی و واقعی به مبانی انقلاب داشته و آویزان به قدرت‌های مختلف نباشد و گمان نکند که راه‌های پیشرفت از آمریکا می‌گذرد بلکه ظرفیت‌های داخلی را مدنظر قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام شهادت شهید صدوقی و درگذشت فرزند ایشان حجت الاسلام محمدعلی صدوقی همچنین شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: انقلاب ما به برکت صبر و پایداری و از خودگذشتگی افرادی همچون شهید محراب آیت الله صدوقی و آیت الله بهشتی به ثمر نشست و امروز ما وظیفه داریم با حضور در صحنه‌های مختلف از جمله صحنه انتخابات، پاسدار خون این شهیدان باشیم.

ناصری عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه خدا و مردم پایه گذاری شده و این مهم باید در نظام اسلامی ما مشخص باشد.

وی تاکید کرد: کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید تلاش کند که دین و ایمان مردم تقویت شود، اقتصاد مردم بر محور خودکفایی باشد و همه امور فرهنگی و دینی و اقتصادی را مدنظر قرار دهد تا کشور ما تراز یک نظام اسلامی تمام و کمال باشد.

کد خبر 6150724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha