۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

مدیر کل ثبت‌احوال خراسان‌رضوی: 

مردم با شناسنامه قدیمی امکان رأی دارند

مردم با شناسنامه قدیمی امکان رأی دارند

مشهد- مدیر کل ثبت‌احوال خراسان‌رضوی گفت: افرادی که شناسنامه قدیمی یا کارت‌ملی هوشمند نگرفتند نیز می‌توانند با شناسنامه قدیمی رأی دهند، اما باید شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین قنبری ظهر جمعه در استودیو انتخابات خراسان‌رضوی اظهار کرد: اگر فردی که به شعبه اخذ رأی مراجعه می‌کند شناسنامه عکس‌دار ندارد، باید حتماً رأی وی اخذ شود.

مدیر کل ثبت‌احوال خراسان‌رضوی افزود: قبل از اخذ رأی، باید اعضای هیئت اجرایی به‌ویژه نماینده فرماندار احراز هویت فرد را انجام دهند و به‌محض اینکه احراز هویت و شناسایی وی انجام شد، می‌توانند با شناسنامه بدون عکس نیز از فرد رأی بگیرند.

وی بیان کرد: هیچ فرد حائز شرایط اخذ رأی نباید از شعبه برگردد و باید کارش انجام شود. فقط با شناسنامه یا کارت‌ملی امکان اخذ رأی وجود دارد.

قنبری ادامه داد: همچنین ادارات ثبت‌احوال از ابتدا تا پایان مهلت رأی‌گیری فعال هستند و شماره ثابت و همراه همکاران ما در اختیار نمایندگان فرماندار قرار گرفته است که می‌توانند در شعب با آن‌ها تماس بگیرند تا کد ملی را تلفنی به نماینده فرماندار اعلام کنند.

مدیر کل ثبت‌احوال خراسان‌رضوی در پاسخ به این پرسش که تعداد آمار رأی اولی‌ها چه اندازه است؟ عنوان کرد: آمار رأی‌اولی‌ها توسط ستاد انتخابات کشور به استانداری‌ها اعلام شده است و وزیر کشور نیز اعلام کردند که چون فاصله چندانی با رأی‌گیری قبلی نداریم، آمار به همان میزان پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: جای نگرانی در خصوص تعرفه وجود ندارد؛ چرا که به اندازه کافی تهیه شده و در اختیار شعب قرار گرفته است.

کد خبر 6150796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha