۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱

امام جمعه بندر انزلی:

حضور مردم پای صندوق‌های رای یکی از مولفه‌های ایران قوی است

حضور مردم پای صندوق‌های رای یکی از مولفه‌های ایران قوی است

انزلی- امام جمعه انزلی با اشاره به اینکه انتخابات عبادت واجبی است که قضا ندارد، گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای یکی از مولفه‌های ایران قوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه امروز بواسطه انتخاباتی که برگزار می‌شود روز بسیار خجسته و مبارکی برای مردم عزیز ما و جامعه اسلامی است، اظهار کرد: امروز برای انتخاب رئیس جمهور همه مسئولیت شرعی و تکلیف دینی و ملی دارند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با تاکید بر اینکه انتخابات عبادت واجبی است که قضا ندارد، افزود: امام (ره) فرمودند حفظ نظام اسلامی از واجبات است و انتخابات خصوصاً انتخاب رئیس جمهور یکی از مهم‌ترین کارهایی است که بقا و دوام و تقویت نظام اسلامی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به این تذکر مقام معظم رهبری که ایران قوی یکی از مولفه‌ها و نیازهایش رئیس جمهور قوی است، ادامه داد: حضور مردم پای صندوق‌های رأی هم یکی از مؤلفه‌های ایران قوی است که می‌تواند نظام اسلامی را حفظ کند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اصلح کسی است که اعتقاد قلبی به مبانی انقلاب اسلامی داشته باشد و تشخیص آن بعد از ایام تبلیغات و مناظرات و ستادهای انتخاباتی کاندیداها برای هر انسان اهل تأمل و بصیرت واضح است.

امام جمعه بندرانزلی افزود: حضور پای صندوق رأی که باید خالصانه و صادقانه به عنوان انجام تکلیف و وظیفه شرعی باشد با انتخاب اصلح همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین گفت: ان‌شاءالله هم مشارکت مردم علیرغم خواست دشمنان و معاندین چشمگیر و باشکوهی باشد و هم ان‌شاءالله خداوند متعال دل مردم و مؤمنین جامعه ما را به سمت انتخاب شخصی که از همه بهتر است و می‌تواند ما را از این مسیر و مقطع حساس عبور بدهد هدایت شود تا انتخابات به دور دوم کشیده نشود.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به روز مباهله، افزود: روز مباهله هم از لحاظ خود واقعه‌ای که اتفاق افتاده و هم از لحاظ سندیتی که برای حقانیت اهل‌بیت (ع) خصوصاً ولایت امیرالمومنین (ع) دارد بسیار مهم است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: این مناسبت‌های حساس تاریخی از جمله چیزهایی است که برای هر انسان سلمیم النفسِ به دنبال حقیقتِ بدون تعصب بهترین راهگشا است تا حق را بشناسد و بداند حق با چه کسی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به روز حقوق بشر آمریکایی سالروز هدف قرار گرفتن آمریکای مسافربری ما در خلیج فارس توسط ناو آمریکایی است، گفت: این جنایت ازجمله اسناد حقانیت و استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی و مستکبر و جنایتکار بودن آمریکاست، لذا نباید کسانی که مدیریت کشور را در دست می‌گیرند دل در گرو آمریکا داشته باشند.

کد خبر 6150803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha