۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵

امام جمعه قم:

مشارکت‌ گسترده در انتخابات سبب تقویت همبستگی برای حل مشکلات است

مشارکت‌ گسترده در انتخابات سبب تقویت همبستگی برای حل مشکلات است

قم- امام جمعه قم گفت: مشارکت‌گسترده مردم در انتخابات برای تأمین امنیت و اقتدار ملی و تقویت همبستگی اجتماعی و همدلی و هم‌افزایی حل مشکلات مؤثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: ملت بزرگ ایران همواره در برهه‌های حساس مختلف حماسه آفریده‌اند و هیچگاه به عقب برنخواهند گشت.

امام جمعه قم با اشاره به دو راهبرد رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات بیان کرد: راهبرد اول حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و راهبرد دوم نیز انتخاب فرد اصلح است.

وی بیان کرد: کاندیدای اصلح باید نسبت به دشمنان در راستای تحقق ایران قوی و سرافراز مرزبندی داشته باشد و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دنبال کند.

آیت الله سعیدی افزود: پاسداری از جمهوریت نظام و همچنین پایبندی به اسلامیت از جمله معیارهای کاندیدای اصلح انتخابات ریاست جمهوری است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و رأی بالا نشان دهنده تبعیت از خط ولایت است و همچنین با انتخاب اصلح اسلامیت و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی تضمین می‌شود.

آیت الله سعیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نسبت به صیانت از رأی مردم به مثابه حق الناس تاکید دارند و یکی از شاخص‌های تدبیر حکیمانه رهبری امانت داری در خصوص رأی ملت است.

وی گفت: برای تقویت سرمایه اجتماعی نظام اسلامی، شورای نگهبان زمینه‌ای برای حضور سلیقه‌های گوناگون در چهارچوب اصول و قانون اساسی فراهم کرده و بهانه را برای عدم حضور افراد گله مند اما معتقد به نظام اسلامی گرفته است.

وی گفت: با مشارکت بالای ملت در عرصه انتخابات، دوستان انقلاب اسلامی در سطح جهان به خصوص محور مقاومت خوشحال و دشمنان ناراحت می‌شوند.

امام جمعه قم تاکید کرد: مشارکت بالای مردم در راستای اقتدار ملی و همبستگی اجتماعی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه باید انتخاب اصلح داشته باشیم افزود: باید در رأی دادن به کسی رأی دهیم که تقوا و مدیریت و اعتقاد قلبی و عمیق به مبانی انقلاب اسلامی داشته باشد تا ظرفیت‌های بالفعل را شکوفا کند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: رأی دادن باید یک اقدام مؤثر ملی و یک روز تاریخی قلمداد شود و همگان باید در ساعات باقی مانده پای صندوق روند و دیگران را به این امر مهم تواصی کنند.

کد خبر 6150814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha