۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳

خطیب نماز جمعه قزوین:

شرکت در انتخابات مصداق بارز کار خیر است

شرکت در انتخابات مصداق بارز کار خیر است

قزوین- خطیب نماز جمعه قزوین گفت: شرکت در انتخابات مصداق بارز کار خیر است و خداوند فرموده به کارهای خیر باید شتاب و سرعت بدهیم و برای انجام آن کاهلی و کوتاهی نکنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تأکید بر اینکه اولین مطلبی که همه فکر و ذکرمان آنجاست، موضوع انتخابات است اظهار کرد: در انجام وظایف دینی چه سیاسی و چه عبادی و اجتماعی، جنگ، جبهه و جهاد، ادای قرض و دین و صله‌رحم خدای متعال از ما می‌خواهد کاهل نبوده و با جدیت پای‌کار باشیم. لذا خداوند می‌فرماید که بشتابید به‌سوی مغفرت پروردگار خود و به‌سوی بهشتی که پهنای آن‌همه آسمان‌ها و زمین را فرا گرفته و مهیّا برای پرهیزکاران است.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به این آیه شریفه نباید بی‌تفاوت باشیم، در خصوص نماز جمعه نیز فرموده با شتاب و انگیزه وافر به‌سوی نماز جمعه بروید، انسان وقتی انگیزه داشته باشد چند نفر دیگر را نیز با خود همراه می‌کند. در همه زمینه‌ها نیز باید این‌گونه باشیم و آنجا که مغفرت خدا وجود دارد آنجا که رفتیم حال پدر و مادر را پرسیدیم و صله‌رحم به‌جای آوردیم و حال خانواده شهید، جانباز و مستضعف و فقیری را پرسیدیم، مشمول مغفرت خدای متعال می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در منابع دینی تأکید شده است که کار امروز را به فردا نیندازیم و اگر خواستیم در رأی‌گیری و انتخابات شرکت کنیم نیز به خاطر اینکه این مهم وظیفه دینی است باید به‌موقع انجام دهیم و رئیس جمهوری اصلح، جوانمرد و کسی که در دهان مستکبران غربی می‌زند و مستکبران را زمین‌گیر می‌کند، انتخاب کنیم.

شرکت در انتخابات مصداق بارز کار خیر است

وی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات مصداق بارز کار خیر است و خداوند فرموده به کارهای خیر باید شتاب و سرعت بدهیم و برای انجام آن کاهلی و کوتاهی نکنیم بیان کرد: خداوند می‌فرماید وقتی به سمت کار خوب می‌روید، یعنی به سمت بهشت حرکت می‌کنید، بهشتی که خداوند برای اهل تقوا آماده کرده است، یعنی اگر در تقوا داریم یقیناً در کار خیر شتاب می‌کنیم چرا که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: وقتی در حرکتی سرعت می‌گیریم و دیگران نیز در این کار سرعت می‌گیرند، قرآن تشویق می‌کند و می‌گوید باید در کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرید، در مسائل دنیا لازم نیست انسان سبقت بگیرد اما در مسائل معنوی می‌فرماید از یکدیگر سبقت بگیرید و خداوند به این مهم تشویق کرده است.

وی عنوان کرد: یک نفر انفاق می‌کند باید به دنبال انفاق بیشتر باشد، کسی در اربعین حضور پیدا می‌کند باید به فکر حضور بیشتر باشد، یک نفر به فکر کمک مالی به مردم هست در پی افزایش آن باشد، در انتخابات نیز در پی حضور حداکثری باشیم و وظیفه خود را انجام دهیم و این‌ها سبقت گرفتن در کار خیر است که موردپسند خدای متعال است.

مباهله یک رسم دینی بوده و قرآن آن را تأیید کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به‌روز مباهله تصریح کرد: مباهله یک رسم دینی بوده و قرآن آن را تأیید کرده است، مباهله یعنی کسانی که با هم نزاع و اختلاف دارند اگر اختلافشان با منطق و دلیل حل نشد حق‌دارند بگوید بیرون برویم و به زیر آسمان از خداوند بخواهیم آن‌کسی که ناحق است، خداوند سزای او را بدهد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: مسیحیان نجران کشور یمن، بعد از آنکه رسول خدا (ص) به بزرگان آن منطقه نامه نوشتند و به اسلام دعوت کردند، بزرگانشان جمع شدند و تعدادی نماینده از دانشمندانشان انتخاب کردند و گفتند شما بروید و با رسول خدا (ص) صحبت کنید و ببینید آن‌کسی که می‌گوید من رسول هستم سخنش با انجیل همخوانی دارد یا خیر؟

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها خدمت رسول خدا (ص) آمدند و حضرت خیلی آن‌ها را تحویل نگرفت، آن‌ها نزد امیرالمؤمنین (ع) رفتند و از ایشان سوال کردند چرا پیامبر (ص) ما را تحویل نمی‌گیرد، حضرت فرمودند به خاطر اینکه شما با لباس‌ها و رسم و رسومات اشرافی آمده‌اید و حضرت شما را تحویل نگرفت.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: آن‌ها رفتند ساده‌پوش شدند و حضرت قبولشان کردند و قرار شد با یکدیگر صحبت کنند و پس از گفت‌وگو قرار شد آن‌ها بروند تا با بزرگان خود مشورت کنند و پس از مشورت آن‌ها قانع نشدند و گفتند می‌رویم مباهله می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: بزرگ‌ترها گفتند اگر آن‌کسی که ادعای پیامبری دارد، تنهایی آمد ما از مباهله نمی‌ترسیم اما اگر خانواده و عزیزانش را با خود آورد، معلوم می‌شود حق است و ما نباید با او مباهله کنیم چرا که کار خطرناکی است.

امروز نیز در یمن آثار آن مباهله قابل‌مشاهده است

وی با تأکید بر اینکه امروز نیز در یمن آثار آن مباهله قابل‌مشاهده است و می‌بینیم چگونه مردم یمن پای میدان مبارزه هستند اظهار کرد: آن‌ها در روز مباهله دیدند که عزیزان نبی مکرم اسلام (ص) با ایشان برای مباهله آمده‌اند و همین که این صحنه را دیدند گفتند ما دیگر نباید مباهله کنیم چرا که این انسان با ایمان، صداقت و درستی صحبت می‌کند و در آنجا آیه نازل شد و خداوند فرمود که «پس هر کس با تو درباره عیسی در مقام مجادله برآید بعد از آنکه به احوال او آگاهی یافتی، بگو: بیایید ما و شما فرزندان و زنان و کسانی را که به‌منزله خودمان هستند بخوانیم، سپس به مباهله برخیزیم (در حق یکدیگر نفرین کنیم) تا دروغگویان (و کافران) را به لعن و عذاب خدا گرفتار سازیم.»

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز انقلاب ۱۹۲۰، قیام مردم عراق علیه استعمار انگلیس تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله میرزا محمدتقی شیرازی وقتی انگلیسی‌ها طمع کرده بودند به عراق حمله کنند، حوزه علمیه و علمای نجف که در رأس آن‌ها مرحوم شیرازی قرار داشت مردم را تشویق به جهاد کرد و مردم قیام کردند و با حضور علما نتیجه این شد که عراق را از سلطه انگلیس نجات دادند.

وی با تأکید بر اینکه بدانیم هر زمان استعمارگران جایی آمدند جز با سیلی، موشک، جنگ و جهاد نمی‌شود پای آن‌ها را قطع کرد و نمی‌تواند با صحبت و گفت‌وگو مشکل را حل کرد افزود: در دولت آیت‌الله رئیسی برای مقابله با دشمن از شیوه سیلی، شیوه امام، رهبری و حاج قاسم سلیمانی استفاده شد و نتایج خوبی گرفتیم و این را باید به‌عنوان یک درس در نظر بگیریم.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: مناسبت دیگر روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان است. ما وزیر امور خارجه‌ای را موفق می‌دانیم که در زمینه‌سازی صادرات به کشورهای دیگر موفق باشد، در مسائل سیاسی موقعیت اقتدار، عظمت، نفوذ در کشورهای مهم دنیا را افزایش دهد و در مسائل فرهنگی نیز که رایزن‌های فرهنگی داریم شاهد این پیشرفت‌ها باشیم.

وی بیان کرد: در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی و وزارت شهید امیر عبداللهیان در وزارت امور خارجه در مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتدار در فضای بین‌المللی، در روابط اقتصادی و تجاری موفقیت‌های چشم‌گیری داشتیم و خدا این شهدا را با انبیا و اولیا محشور بفرماید.

سروده‌های حافظ، مولوی، سعدی و صائب دیگر شعرای بزرگ در ذهن ما نباشد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به‌روز بزرگداشت صائب تبریزی گفت: در گذشته جوانان مطالعه بیشتری در خصوص بزرگان شعر و ادبیات داشتند. خوب نیست سروده‌های حافظ، مولوی، سعدی و صائب دیگر شعرای بزرگ در ذهن ما نباشد و باید به این معانی که ریشه در فرهنگ ما دارد، بیشتر توجه کنیم.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه روز بزرگداشت علامه امینی است که سند غدیر خم را احیا کرد و آنچه که مربوط به ولایت امیرالمؤمنین (ع) بود را جمع‌آوری کرد و ان‌شاءالله با امیرالمؤمنین محشور باشد عنوان کرد: سالروز شهادت شهید صدوقی، شهید محراب، یار همیشگی امام خمینی (ره) را گرامی می‌داریم. حمله ناوهای آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم که صدها مسافر مظلوم و بی‌پناه را به شهادت رساندند و آمریکایی‌ها آن خائنی که این موشک را شلیک کرد را به‌عنوان قهرمان معرفی کردند و این موضوع پستی هیئت حاکمه آمریکا را نشان می‌دهد.

آیت‌الله عابدینی گفت: روز مبارزه به سلاح‌های شیمایی است و هنوز داریم کسانی را که در سردشت در بمباران شیمایی آسیب دیدند و بسیاری از جانبازان ما که آسیب دست و پا دیده‌اند با یک آسیب نامرئی را که همان آسیب شیمایی است، دست به گریبان هستند.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: روز خانواده و تکریم بازنشستگان، روز شهرداری و دهیاری و افشای ضد حقوق بشری آمریکا را نیز در این ایام داریم و هرکسی خواست حقوق بشر آمریکایی را ببیند، غزه را ببیند.

کد خبر 6150855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha