۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۲

امام جمعه بندرعباس:

دولت چهاردهم باید ادامه دهنده مسیر شهید رییسی باشد

دولت چهاردهم باید ادامه دهنده مسیر شهید رییسی باشد

بندرعباس-امام جمعه بندرعباس گفت: سرنوشت آینده کشور را باید به دست رییس جمهور و دولتی بسپاریم که بتواند مسیر شهید رییسی را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس، انتخابات را یکی از مظاهر مردم سالاری دینی دانست یعنی اینکه مردم در سرنوشت خود مشارکت می‌کنند و اظهار کرد: هرچه فشار علیه انتخابات بیشتر می‌شود، بلوغ فکری و بصیرت مردم نیز نسبت به این مساله بیشتر می‌شود؛ امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که سرنوشت کشورمان را باید دست رئیس جمهوری بسپاریم که بتواند مسیر و راهی که آیت الله شهید رئیسی پایه‌گذاری کردند و طعم خدمت خالصانه و صادقانه به مردم چشاندند، ادامه دهد.

وی بیان کرد: شهید رئیسی و دولت سیزدهم، سکان اجرایی کشور را با خزانه خالی به دست گرفت اما با اتکای به خداوند متعال و تلاش شبانه روزی این وضع بهبود پیدا کرد؛ این مسائلی است که مردم ما تجربه کردند که می‌توان با اتکای به خداوند و تلاش دلسوزانه، خدمت خالصانه و صادقانه کرد و امیدواریم شما مردم نیز با رأی خودتان و با مشارکت گسترده هم تو دهنی به دشمن بزنید و هم با انتخاب اصلح‌، آینده کشورتان را به دست بگیرید.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه مردم و حاکمان حق متقابل نسبت به یکدیگر را دارند، اظهار کرد: مردم ما خوب درک کردند، هر وقت حجم حملات دشمن علیه انقلاب اسلامی بیشتر شده، مردم ما نیز با حساسیت بیشتری در صحنه حاضر شدند؛ در دوران دفاع مقدس در شرایط سخت، صدام تهدید به بمباران نماز جمعه تهران کرد اما آن روز برخلاف دشمن، اجتماع مردم بیشتر شد و هیچ اتفاقی رخ نداد.

عبادی زاده همچنین به مساله غدیر خم و مهمانی بزرگ غدیر در ساحل بندرعباس اشاره کرد و گفت: عید غدیر که بخشی از فرهنگ غنی اسلامی بوده، چند سالی است که به برکت حضور مردم، روح تازه‌ای پیدا کرده و شرایطی به وجود آورده است که به تدریج در جامعه فرهنگ سازی می‌شود تا بتواند جایگاه خودش را پیدا کند.

وی همچنین به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: نامگذاری این هفته بدان معناست که آمریکایی‌ها، حقوق بشر را نقض کرده و هر جا در راستای منافع شأن بوده، پذیرفته و هر جا مخالف اهداف سیاسی شأن بوده، به اعتراض پرداختند؛ در واقع کشتار مردم حلبچه، شهدای هفت تیر و در رأس آن غزه، مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا است.

امام جمعه بندرعباس در پایان به مساله آسیب شناسی مواد مخدر و درگیر بودن بیش از میلیون‌ها نفر در کشور به بیماری اعتیاد اشاره کرد و گفت: این معضل هزینه‌های سنگینی را بر جامعه و خانواده‌ها تحمیل کرده است؛ که امیدواریم تدابیری عالمانه، کارشناسانه و اثربخش برای بهبود این درد اندیشیده شود تا شاهد این بلاها فراگیر در جامعه نباشیم.

کد خبر 6150877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha