۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۲

مهر گزارش می دهد؛

قمی ها به دنبال جایگاه نخست مشارکت در انتخابات

قمی ها به دنبال جایگاه نخست مشارکت در انتخابات

قم- مردم انقلابی قم از نخستین ساعات آغاز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم حضور پرشوری در پای صندوق های رای داشتند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم انقلابی، ولایتمدار و همیشه در صحنه قم، از دقایق قبل از آغاز رأی گیری در برخی از شعب اخذ رأی حضور یافتند تا بتوانند به عنوان نخستین نفرات رأی خود را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صندوق‌ها بریزند.

در استان قم ۷۴۷ صندوق رأی پیش بینی شده است که فعالیت خود را از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۸ تیرماه آغاز کردند.

در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که زائران و برخی از قمی‌ها همواره برای رأی دادن به این مکان مقدس مراجعه می‌کنند، ۱۰ صندوق رأی پیش بینی شده که برخی ویژه برادران، برخی مختص خواهران و برخی نیز به صورت خانوادگی آمادگی دریافت آرای زائران و مجاوران کریمه اهل بیت علیهم السلام بوده است.

تعدادی از زوج‌های جوان که این روز را برای آغاز زندگی مشترکشان قرار داده بودند نیز با لباس عروسی و دامادی در پای صندوق‌های رأی در شعبه حرم مطهر بانوی کرامت حضور یافتند و رأی خود را به صندوق ریختند.

برخی از شرکت کنندگان در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری تصاویر رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت که در سانحه پرواز اردیبهشت به درجه رفیع شهادت نائل شدند را در دست داشتند و برخی نیز تصاویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به همراه داشتند تا یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی بدارند.

قمی ها به دنبال جایگاه نخست مشارکت در انتخابات

زائران خارجی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها که صف طولانی رأی دهنده‌ها را نظاره می‌کردند با توقف و گرفتن تصاویری از علت تشکیل صف پرس وجو می‌کردند.

شماری از پاکبانان قمی نیز تعداد آنان بالغ بر ۵۰ نفر بود به صورت دسته جمعی در حرم بانوی کرامت حضور یافتند و برای تعیین رئیس قوه مجریه به کاندیدای انتخابی خود رأی دادند.

حضور رأی اولی‌ها در پای صندوق‌های رأی نیز پررنگ بود و در برخی از شعبه‌ها به رأی اولی‌ها به پاس حضورشان هدیه‌ای به رسم یادگار از اولین نقش آفرینی شأن می‌دادند.

دو صندوق سیار برای اخذ رأی برخی از مراجع عظام تقلید و علمای برجسته حوزه علمیه در نظر گرفته شده و این دو صندوق سیار از صبح روز جمعه با حضور در بیوت مراجع و علما مقدمات حضور آنان در انتخابات را فراهم کردند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی و آیت الله حسین نوری همدانی دو تن از مراجع عظام تقلید که در قم حضور داشتند، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و پس از انداختن رأی خود به صندوق در گفتگویی با خبرنگاران نسبت به لزوم مشارکت حداکثری آحاد ملت در عرصه انتخابات در راستای حل مشکلات و تقویت نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند.

در مسجد مقدس جمکران نیز سه صندوق، آرای زائران این بزرگترین میعادگاه عاشقان و منتظران ظهور را اخذ می‌کردند.

تعدادی شعبه نیز مصلای قدس محل اقامه نماز جمعه شهر مقدس قم استقرار یافته بودند و نمازگزاران جمعه در این انتخابات شرکت می‌کردند.

قمی ها به دنبال جایگاه نخست مشارکت در انتخابات

هر چه به زمان غروب نزدیک تر می‌شویم با و خنک‌تر شدن هوا بر میزان شرکت کنندگان در انتخابات در قم افزوده می‌شود.

بیش از ۱۲۰ خبرنگار نیز حماسه و حضور گسترده مردم قم در انتخابات ریاست جمهوری را پوشش خبری می‌دهند و برخی از خبرنگاران خارجی نیز در حرم کریمه اهل بیت علیهم برای پوشش این رویداد بزرگ سیاسی ایران اسلامی حضور داشتند.

برخی از نوجوانان که امروز تولدشان بود با کیک تولد در این جشن سیاسی شرکت کردند.

یک پیرمرد ۱۰۳ ساله قمی نیز در نخستین دقایق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خود را به مسجد امیرالمومنین علیه السلام خیابان دورشهر رسانده بود و رأی خود را به صندوق ریخت و به دیگران نیز توصیه می‌کرد برای تعیین سرنوشت کشور مشارکت کنند.

جز در برخی دقایق اولیه صبح امروز که در تعدادی از شعب اخذ رأی قطعی سیستم احزار هویت گزارش شده بود، مشکل دیگری در فرآیند برگزاری انتخابات وجود نداشت.

قم که در انتخابات اسفندماه سال گذشته در زمینه میزان رشد مشارکت در مقایسه با دوره قبل رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده امیدوار است که این رکورد را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز حفظ کند.

کد خبر 6151201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha