۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۴

متین فر در گفت‌وگو با مهر:

معاندین به دنبال کاهش مشارکت هستند

معاندین به دنبال کاهش مشارکت هستند

سرپرست سفارت ایران در لندن گفت:در دنیای توسعه یافته دموکراتیک به هیچ عنوان چنین امکانات و تسهیلاتی همانند جمهوری اسلامی ایران را برای مردمانشان در خارج از مرزها  فراهم نمی کنند.

«علی متین فر» سرپرست سفارت ایران در لندن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری انتخابات در لندن، اظهار داشت: برگزاری انتخابات در لندن بسیار خوب پیش رفته است.

وی با اشاره به حضور معاندین در برخی از شعب اخذ رأی، ادامه داد: در دو الی سه شعبه اخذ رأی از شعب ۱۰ گانه ما در لندن، تعداد معدودی از معترضین بودند و تلاش داشتند در روند رأی گیری اختلال ایجاد کنند. پلیس محلی لندن در مکان شعب حضور داشتند؛ معاندین رأی دهندگان را تهدید و فحاشی شدید می‌کردند اما هم‌وطنانی که تصمیم گرفته بودند در این امر مهم و خطیر شرکت کنند، با وجود تهدیدها در رأی گیری شرکت کردند و حتی برای رأی دادن به شعباتی رفتند که در آنجا معاندین حضور نداشتند.

سرپرست سفارت ایران در لندن گفت: فرایند رأی گیری برای دومین بار تا ساعت ۸ شب به وقت محلی تمدید کرده‌ایم.

متین‌فر با اشاره به اهداف معاندین، گفت: آرای مردم یک «نه» و تیری به معاندین است لذا هدف کاهش مشارکت در انتخابات بود که الحمدالله مردم هیچ توجهی به این افراد نکردند.

وی عنوان کرد: هموطنان برای رأی دادن در ساختمان کنسولی ایران در لندن از شرایط سختی که معاندین درست کرده بودند، رد می‌شدند و آرای خود را به صندوق می‌انداختند.

وی با اشاره به مشارکت هموطنان مقیم در لندن در انتخابات، بیان کرد: مشارکت هموطنان بسیار خوب بود اما باید آمار نهایی را پس از شمارش آرا اطلاع رسانی کنیم.

متین فر با بیان این‌که در دو شعبه اخذ رأی پیش‌بینی کمتری برای حضور مردم داشتیم، اما شاهد حضور دوبرابری هموطنان پای صندوق‌های رأی بودیم، گفت: البته با فعالیت خوب ستاد انتخابات خارج از کشور در وزارت امور خارجه تعرفه و اقلام انتخاباتی به اندازه کافی شعبات اخذ رأی فراهم است.

سرپرست سفارت ایران در لندن خاطرنشان کرد: در دنیای توسعه یافته دموکراتیک به هیچ عنوان چنین امکانات و تسهیلاتی را برای مردمانشان در خارج از مرزها فراهم نمی‌کنند و تنها جمهوری اسلامی ایران هست که توانسته چنین امکاناتی را فراهم کند و الحمدلله تاکنون در این مسیر به خوبی عمل کرده است.

کد خبر 6151396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha