۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۱۳

فاش شدن هیاهوی تبلیغاتی دروغین آمریکا درباره اسکله غزه

فاش شدن هیاهوی تبلیغاتی دروغین آمریکا درباره اسکله غزه

اسکله موقت ساخت آمریکا در غزه برای سومین بار به دلیل مشکلات آب و هوایی از سواحل این باریکه جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اسکله موقتی که آمریکا در سواحل غزه با هزینه سنگین ۲۳۰ میلیون دلاری و تبلیغات فراوان ساخته بود بسیار کمتر از آنچه وعده داده شده بود برای ارسال کمک‌ها به فلسطینیان مفید بوده است، به ویژه آنکه ارتش آمریکا برخلاف تبلیغات انجام شده از جنبه مهندسی در این طرح شکست خورده است.

بر این اساس، وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون امروز با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد اسکله موقت ساخته شده در سواحل غزه بار دیگر به دلیل بالا آمدن آب دریا از محل خود جدا شده و به بندر اشتوت در سرزمین‌های اشغالی منتقل شد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: به دلیل انتظار افزایش سطح آب دریا در پایان هفته، سنتکام این اسکله موقت را از محل خود جدا کرده و به بندر اشتوت انتقال خواهد داد. با این حال، تاریخ اتصال مجدد این اسکله در سواحل غزه هنوز مشخص نیست.

این برای سومین بار طی نزدیک به ۴۰ روز گذشته است که این اسکله موقت از سواحل غزه به دلیل شرایط بد آب و هوایی جمع آوری می‌شود. این اسکله موقت اوایل ماه مِی به منظور تسهیل در روند امدادرسانی از طریق دریا به فلسطینیان در سواحل غزه نصب شده بود. پیش تر ۲ بار این اسکله به دلیل آسیب ناشی از شرایط جوی تعمیر شده است.

نهادهای بشردوستانه بین المللی همانند آن روا و برنامه جهانی غذا بارها تاکید کرده‌اند بهترین راهکار برای ارسال کمک‌ها به مردم غزه گذرگاه‌های زمینی است اما رژیم صهیونیستی اکنون این گذرگاه‌ها شامل گذرگاه رفح را بسته و مانع از رسیدن کمک‌ها به غیرنظامیان می‌شود.

کد خبر 6151433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
      13 4
      سیاست های شیطانی آمریکا کدام‌ کمک به‌ مردم مظلوم غزه اسکله بخوره سر آمریکا لعنتی
    • چ چ IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
      6 2
      این اسکله شیطانی نه جهت کمک بملت مظلوم غزه است بلکه جهت کمک به اسراییل کودک کش است،،، وخداوند هم اجازه نصبش را بشیاطین نمیدهد
    • ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
      5 2
      پایه های حکومت داری آمریکا به کذب و فریب گذاشته شده است