۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۹

کارگردان فیلم با مهر مطرح کرد؛

یک اختلاف خانوادگی منجر به «حبس مجرد» شد/ معضل بیات شدن فیلم‌ها

یک اختلاف خانوادگی منجر به «حبس مجرد» شد/ معضل بیات شدن فیلم‌ها

محمدحسام حدادیان کارگردان فیلم سینمایی «حبس مجرد» درباره شکل گیری ایده و پروسه تولید این فیلم و همچنین کارهای آینده خود توضیحاتی ارائه داد.

محمدحسام حدادیان کارگردان فیلم سینمایی «حبس مجرد» که در گروه سینمایی «هنروتجربه» اکران خود را آغاز کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت‌های خود گفت: من از حدود سال ۷۶ وارد دنیای تئاتر شدم و با تئاتر کودک کار خود را آغاز کردم و بعد وارد هنرستان بازیگری شدم. همراه با فعالیت در تئاتر به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان، به ساخت فیلم کوتاه هم می‌پرداختم. اولین فیلم کوتاهی که ساختم به سال ۸۴ برمی گردد که زنده یاد انوشیروان ارجمند در آن فیلم بازی کرد و در زمان خود به تعدادی از جشنواره‌های دانشجویی و داخلی راه یافت. بعد در دانشگاه رشته کارگردانی خواندم و همزمان به نگارش فیلمنامه پرداختم. یکی از سریال‌های کمدی من از شبکه نسیم پخش شد. همچنین علاوه بر نگارش فیلمنامه در تمام این سال‌ها به دستیار کارگردانی در فضای سینما و تلویزیون مشغول بودم.

حدادیان درباره شکل‌گیری ایده اصلی فیلم سینمایی «حبس مجرد» توضیح داد: ایده اصلی این فیلمنامه حدود ۹ ماه قبل از پیش‌تولید آن به ذهن من رسید. زمانی که وارد ساختمان محل زندگی خودمان شدم و متوجه شدم که یکی از آقایان ساکن در ساختمان با همسر خود مشکلی دارد و به خانم خود که خیلی انسان شریف و متینی هم بود، شک کرده است. در ابتدا مدیر ساختمان و بعد تک تک افراد تلاش می‌کردند تا آتش این قضیه را خاموش کنند. ذهن من درگیر این موضوع و آدم‌هایی شد که همگی وارد این قضیه شدند تا مشکل را حل کنند. مدتی این آقا را زیرنظر گرفتم و به ایده‌ای رسیدم و آن ایده پرورش پیدا کرد و در نهایت به «حبس مجرد» منجر شد.

یک اختلاف خانوادگی منجر به «حبس مجرد» شد/ معضل بیات شدن فیلم‌ها

کارگردان «حبس مجرد» درباره پروسه تولید این فیلم بیان کرد: پروسه تولید «حبس مجرد» جذاب و خوشایند بود ولی متاسفانه به دلیل بودجه کمی که سرمایه‌گذار برای این پروژه درنظر گرفت، دست و بال ما کمی بسته بود و مجبور شدیم با تعداد جلسات کمتری کار را به پایان برسانیم و این اتفاق برای من به عنوان فیلمساز فیلم اولی سخت بود. باتوجه به تمام این موارد خوشبختانه توانستیم کار را با تعداد جلسات کم ولی با کیفیت خوب به سرانجام برسانیم که این اتفاق محقق نمی‌شد مگر با تلاش‌های مهرنوش حسینی برنامه‌ریز پروژه. با تمام مشکلات، اما شانس آوردم که به دلیل فعالیت‌هایم در سال‌های گذشته به عنوان فیلمنامه نویس و دستیار کارگردان، دوستان و همکاران خیلی خوبی پیدا کرده بودم و این دوستان با همان بودجه کم و با آن شرایط با من همراه شدند.

وی افزود: این فیلم با ۱۱ جلسه فیلمبرداری انجام شد و اساساً قصه‌های این چنینی که اغلب قصه در یک لوکیشن می‌گذرد کار بسیار سختی است اما من این ریسک را کردم و چالش را سر راه خود قرار دادم تا از کار اول وارد چنین فضایی بشوم. این را هم اضافه کنم که خیلی سال قبل من فیلم «ملبورن» نیما جاویدی را دیده بودم که ذهن من را درگیر کرده بود. باتوجه به اینکه این فیلم حدود سه سال قبل ساخته شده است امیدوارم مخاطبان آن را ببینند و از دیدنش لذت ببرند. اعتقاد دارم اگر فیلمی بیش از یک سال و نیم از آن بگذرد و اکران نشود به نوعی بیات می‌شود ولی درکل من تلاش کردم تا یک فیلم باشخصیت و سرحال بسازم تا مخاطب از دیدن آن لذت ببرد و حرفی هم برای گفتن داشته باشد.

یک اختلاف خانوادگی منجر به «حبس مجرد» شد/ معضل بیات شدن فیلم‌ها

حدادیان درباره پخش و نمایش این فیلم و حضور در گروه سینمایی «هنروتجربه» مطرح کرد: باتوجه به اینکه حدود سه سال پیش این فیلم ساخته شد و برای اکران آن سختی‌های زیادی کشیدم، اگر کمک‌های دوستان گروه سینمایی «هنروتجربه» نبود این فیلم هنوز اکران نشده بود. به عقیده من امروزه «هنروتجربه» خیلی خوب مسیر خود را پیش می‌رود.

وی در پایان درباره کارهای آینده خود گفت: یک فیلمنامه فیلم سینمایی آماده دارم که بخشی از سرمایه آن هم تهیه شده و آماده است ولی همچنان به دنبال سرمایه‌گذار برای تکمیل سرمایه آن هستم. علاوه بر این یک سریال هم برای یکی از پلتفرم‌ها نوشته‌ام که مشغول مذاکرات هستیم. این ۲ پروژه را در دست اقدام دارم و امیدوارم با جذب سرمایه بتوانیم آن‌ها را پیش ببریم.

یک اختلاف خانوادگی منجر به «حبس مجرد» شد/ معضل بیات شدن فیلم‌ها

در فیلم «حبس مجرد» مهدی کوشکی، سیاوش چراغی‌پور، وحید نیک‌راد، پیمان مقدمی، مهرداد ضیایی، یلدا عباسی، زهرا نامور، علیرضا مویدی، وحید میرزابیگی، زینب شعبانی، سید جواد یحیوی، ثریا قاسمی به همراه مرسانا حدادیان و ایلانا حدادیان بازی کرده‌اند.

سایر عوامل فیلم سینمایی «حبس مجرد» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: ابوالفضل نباتی، تهیه کننده: مهران مهدویان، طراح چهره‌پردازی: نوید فرح‌مرزی، مدیر صدابرداری: علی ذوالفقاری، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، طراح صحنه و لباس: میلاد آجودانی، تدوین: شیدا گرجی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مهرنوش حسینی، طراح پوستر: وحید عبدالحسینی، مدیر تولید: سیامک باحجب و علی رستمی نیا، جانشین تولید: شیما انصاری، مدیر تدارکات: خسرو زنگنه تبار، اصلاح رنگ: محمدحسین اسحاقی، صداگذار: سیاوش حیدری، نویسنده: ابراهیم نصیری، پخش جهانی: یونیرامافیلمز، موسیقی: شهاب سلیمی، طراح لوگو: علی شجاع، فیلمبردار پشت صحنه: محمود ناقل، عکاس: فاطمه تقوی، طراح موشن: سروش محرابیان، مدیر روابط عمومی: محمد زکی‌زاده.

کد خبر 6151583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha