۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۹

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

توقف رشد سینمای زیرزمینی با حذف پروانه ساخت؟/ سیاه‌نمایی نمی‌کنم

توقف رشد سینمای زیرزمینی با حذف پروانه ساخت؟/ سیاه‌نمایی نمی‌کنم

کارگردان فیلم کوتاه «منطقه حساس» با اشاره به موضوع این فیلم که درباره اهمیت آگاهی و آموزش خانواده‌ها و مدارس است، عنوان کرد در صورت حذف پروانه ساخت رشد سینمای زیرزمینی متوقف می‌شود.

محمد شهرستانکی کارگردان فیلم کوتاه «منطقه حساس» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: من این فیلم را سال گذشته نوشتم. دوست داشتم که یک فیلم درباره نوجوانان بسازم. فیلم کوتاه «منطقه حساس» درباره بلوغ جنسی در یک پسر نوجوان است که در ۱۰ سالگی تفاوت‌هایی با دیگر همکلاسی‌هایش پیدا می‌کند.

وی افزود: رویکرد ما در این فیلم این بود که بگوییم خانواده و مدرسه باید بیشتر روی این موضوع حساس باشند و آگاهی و آموزش عمومی باید در این حوزه بالاتر برود زیرا موضوع حساسی است.

کارگردان «موخوره» بیان کرد: فیلم من موضوع حساسیت‌برانگیزی دارد اما ما تمام خط قرمزها را رعایت کردیم و مجوزهای لازم را از وزارت ارشاد دریافت کرده‌ایم. حتی فیلم ما در یک مدرسه دولتی فیلمبرداری شده است و از این نظر با چالشی مواجه نبودیم.

توقف رشد سینمای زیرزمینی با حذف پروانه ساخت؟/ سیاه‌نمایی نمی‌کنم

وی درباره پخش و اکران این فیلم کوتاه توضیح داد: برای پخش بین‌المللی «منطقه حساس» با یک شرکت پخش قرارداد بستیم و ۲ ماه است که کار خودشان را شروع کرده اند. برای پخش داخلی هم قصد داریم در جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشنواره ایسفا، جشنواره باانرژی و دیگر رویدادها شرکت کنیم.

کارگردان فیلم کوتاه «برچسب» درباره نحوه پرداختن به مسائل اجتماعی در آثارش گفت: موضوعات اجتماعی همواره برای من جذاب هستند و دوست دارم در فیلم‌هایم مشکلات را نشان دهم و بتوانم راهکاری ارائه کنم. سعی دارم در فیلم‌هایم درعین اینکه به مسائل و مشکلات اجتماعی می‌پردازم از سیاه‌نمایی و نشان دادن فلاکت محض دوری کنم.

وی با اشاره به حذف پروانه ساخت گفت: اکنون در آستانه تشکیل دولت جدید هستیم. خواسته من به شخصه از دولت جدید این است که پروانه ساخت را حذف کنند. اکنون بحث این موضوع در سینمای ما داغ شده است و فکر می‌کنم با تحقق این امر رشد سینمای زیرزمینی متوقف شود. اگر ممیزی‌ها کمتر شود فیلمسازان در موضوعات و سبک‌های مختلف کار می‌کنند. متأسفانه اکنون حلقه محدودی از افراد با موضوعات مختلف و اغلب تکراری فیلم می‌سازند و این اصلاً خوب نیست.

توقف رشد سینمای زیرزمینی با حذف پروانه ساخت؟/ سیاه‌نمایی نمی‌کنم

شهرستانکی در پایان از نگارش یک فیلمنامه بلند خبر داد و گفت: من ۳ فیلم کوتاه ساخته‌ام و اکنون مشغول نگارش یک فیلمنامه بلند هستم. در شورای فیلم‌اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی نیز درخواست خود را ثبت کرده ام تا بتوانم فیلم اولم را بسازم. موضوع این فیلمنامه درباره یکی از پرونده‌های جنایی است که ۳ - ۴ سال اخیر رخ داده است.

در خلاصه «منطقه حساس» آمده است: «پرهام، چند روز است به مدرسه نمی‌رود و کسی به جز سامان، علت آن را نمی‌داند؛ پدر پرهام برای یافتن علت، به مدرسه می‌رود.»

میلاد معیری، محسن غفاری، رضا رمضانی کیا، بنیامین محمدی، در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداختند.

سایر عوامل «منطقه حساس» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: محمد شهرستانکی، مدیر فیلم‌برداری: آرمین مرادی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: بهشاد حجاران، دستیار دوم کارگردان: آناهیتا یاراحمدی، منشی صحنه‌: سمیرا سلیمانی، دستیاران فیلم‌بردار: محمد حسن‌پور، حمیدرضا منصور کیایی، ناصر برین، صدابردار: سیامک نیازی، طراح گریم: ثمر برازنده، طراح صحنه و لباس: سیما سلامی، تدوین: محمد شهرستانکی، طراحی و ترکیب صدا: بهنیا یوسفی، مدیر تولید: هادی رحمانی، موسیقی: محسن جوزی، اصلاح رنگ و نور: پگاه حامد.

کد خبر 6170492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha