۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷

یورو ۲۰۲۴؛

اسپانیا و گرجستان؛ دوئل نابرابر مدعی و پدیده

اسپانیا و گرجستان؛ دوئل نابرابر مدعی و پدیده

در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های اروپا، تیم های ملی فوتبال اسپانیا و گرجستان رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های ملی فوتبال اسپانیا و گرجستان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های یورو ۲۰۲۴ شامگاه یکشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه «راین انرژی» به مصاف هم خواهند رفت.

در این دیدار شاهد تقابل ۲ تیم جذاب این مسابقات خواهیم بود. اسپانیا به عنوان یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی، در مرحله گروهی موفق شد با ۳ پیروزی برابر کرواسی، ایتالیا و آلبانی و ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

حضور تیم ملی گرجستان در مرحله یک هشتم نهایی را باید غیرمنتظره ترین اتفاق دانست. تیمی که کسی انتظار نداشت بتواند در مرحله گروهی جایی بهتر از رده چهارم بایستد و به همین دلیل بود که شکست ۳ بر یک در دیدار نخست برابر ترکیه تعجبی نداشت.

یاران گئورگی گولسیانی در دیدار دوم توانستند چک را متوقف کنند تا به گمان بسیاری از افراد، همین تساوی دستاوردی برای آنها باشد. اما این پایان کار نبود. در دیدار سوم، گرجستان رو در روی پرتغال قرار گرفت و به شکلی بازی کرد که انگار هراسی از هیچ چیز و هیچکس ندارد و چنان حریف نامدار خود را در مخمصه انداخت که کریستیانو رونالدو در دقیقه ۶۰ از بازی خارج شد و در نهایت هم توانستند با نتیجه ۲ بر صفر به برتری برسند و جواز حضور در مرحله یک هشتم را کسب کنند.

اسپانیا و گرجستان تاکنون ۷ بار رو در روی هم قرار گرفته اند که ۶ برد سهم اسپانیا و یک برد سهم گرجستان بوده است.

تنها پیروزی گرجستان برابر اسپانیا، در یک دیدار تدارکاتی در سال ۲۰۱۶ بود که بازی با نتیجه ۲ بر یک به پایان رسید.

این دو تیم در سال ۲۰۲۳ دو بار به مصاف هم رفتند که اسپانیا با نتایج ۳ بر یک و ۷ بر یک به برتری رسید.

اسپانیا در دوره های اخیر در تورنمنت های بزرگ عملکرد خوبی نداشته اند و در ۴ بار آخری که به مرحله حذفی رسیده اند ۳ بار در مرحله یک هشتم نهایی از دور رقابت حذف شده اند.

گرجستان برای نخستین بار است که به مرحله حذفی در یک تورنمنت معتبر می رسد.

گیورگی مامرداشویلی، دروازه بان گرجستان، ۱۶ ضربه از ۱۷ شوت آخری که در این تورنمنت به سمت دروازه او شلیک شده، مهار کرده است.

برنده این دیدار در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم ملی فوتبال آلمان خواهد رفت که شب گذشته توانست با نتیجه ۲ بر صفر از سد سوییس عبور کند.

کد خبر 6152487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha