۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۴

دبیر بنیاد دعبل خزاعی استان فارس:

چهار تن از خادمان حسینی هیئات مذهبی فارس تجلیل شدند

چهار تن از خادمان حسینی هیئات مذهبی فارس تجلیل شدند

شیراز - نماینده بنیاد دعبل خزاعی فارس گفت: چهار تن از پیرغلامان هیأت‌های مذهبی استان فارس با محوریت آشپز و آبدارچی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و در قالب رویداد ملی «مقام مجنون» تجلیل شدند.

سید ابراهیم طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در فاصله اندک باقیمانده تا فرا رسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهدا، به همت بنیاد دعبل خزاعی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی فارس همزمان با سراسر کشور شامگاه یکشنبه از تلاش‌ها و خدمات چهار پیرغلام حسینی که در آشپزخانه هیأت مشغول بوده یا بانی امر خیر به نیت امام حسین (ع) بوده‌اند مورد تقدیر قرار گرفتند.

دبیر بنیاد دعبل استان فارس افزود: باید وفاق بیشتری در امور جمعی صورت گیرد وگرنه کار کردن بخصوص در کلان شهری دو میلیونی مثل شیراز خیلی سخت است اما عشق به حسین (ع) ست که به ما انرژی می‌دهد.

وی بیان کرد: مجمع ملی خیرین زیر نظر بنیاد دعبل برای حمایت از عناصر هیأت اعم از پیرغلامان امام حسین، چای ریز، و … تشکیل شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در یک هیأت مجموعه‌ای از افراد همت می‌کنند که گاه برخی از آنها با اینکه کارهای مهمی را انجام می‌دهند اما دیده نمی‌شوندگفت: به همین خاطر تصمیم گرفتیم به معرفی این افراد نیز بپردازیم.

رضا محمدیان افزود: این افراد در امور تدارکات، نصب پرچم، تأسیسات، آشپزخانه، صوتی و بلندگوها و پشت صحنه فعالیت دارند اما مردم اول مداح و سخنران و … را می‌بینند.

وی بیان کرد: رسم است در مناسبت‌های مختلف تقدیرهایی انجام می‌شود و بنیاد دعبل چندسالی است اقدام به این کار می‌کند و امسال نیز با دعوت از خیرین و خادمان هیأت‌های مذهبی از ۴ خدمتگزار پیر غلام تقدیر کردیم.

طاهریان در پایان گفت: امسال به قید قرعه از ۱۵۰ چای‌ریز و آشپز بالای ۷۰ سال نیز تقدیر شد که در بین این ۱۵۰ چای‌ریز ۴ نفرشان از استان فارس هستند.

کد خبر 6153228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha