۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۳

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در ایام محرم و صفر

اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در ایام محرم و صفر

شهرکرد-رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح زندگی با آیه‌ها با محوریت ۱۰ آیه از قرآن کریم با موضوع مقاومت در ایام محرم اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مقرر است طرح ملی زندگی با آیه‌ها در مدت چهار سال به نسبت‌های مختلف و در موضوعات گوناگونی که زندگی اجتماعی افراد درگیر آن‌ها است اجرا شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان، افزود: در این طرح ۳۰ آیه مطرح شد پس از آن و در زمان شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران یکی از آیات مبارک قرآن کریم که متناسب با فضای موجود بود محور قرار گرفت و در ارتباط با این آیه اقدامات محتوایی، رسانه‌ای، تبیینی و ترویجی بسیاری صورت گرفت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ایام عید سعید غدیر نیز آیه‌ای متناسب با این زمان در تولید محتوا و انجام امور رسانه‌ای و تبیینی محور قرار گرفت؛ خوشبختانه در تمامی زمان‌های ذکر شده مردم، جوانان و به صورت ویژه بانوان بازخوردهای خوبی داشتند و از این سه طرح استقبال کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر عنوان کرد: در تلاش هستیم تا ایام محرم نیز با اجرای طرح زندگی با آیه‌ها یک فضای قرآنی در جامعه ایجاد شود و در این راستا ۱۰ آیه از آیات متناسب با موضوع مقاومت، قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و نسبت آن با اتفاقات روز در جبهه مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی انتخاب شده و کتاب ویژه مبلغان نیز در این زمینه تهیه شده که به صورت جلسه‌محور است.

وی با اشاره به اینکه در ایام محرم برگزاری جلسات در هیأت‌ها محور قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این ظرفیت در ماه مبارک رمضان در جلسات جز خوانی قرآن کریم فراهم بود و نکته مهم این است که اتفاقاتی مانند جلسات جز خوانی و هیأت‌ها که در فضای اجتماعی رخ می‌دهند و متناسب با برنامه‌های فرهنگی هستند بسترهای آماده‌ای به شمار می‌آیند که باید از آن‌ها نهایت استفاده شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: متناسب با برنامه مبلغان در جلسات هیأت‌های فرهنگی و مذهبی که در ایام محرم برگزار خواهند شد کتابی با محوریت ۱۰ آیه ذکر شده آماده شده و مبلغان می‌توانند از این کتاب در منبرها و جلسات خود در این ایام استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر یادآور شد: در ارتباط با طرح زندگی با آیه‌ها ویژه ایام محرم کتاب دیگری نیز با محتوای تدبر در ۱۰ آیه ویژه طرح آماده شده است و با توجه به عمومی‌تر بودن مطالب آن تمامی افراد اعم از مدیران مراکز قرآنی، معلمان، افرادی که در فضای مجازی رسانه دارند و… می‌توانند از آن استفاده کنند، انتشار گسترده این کتاب و فایل pdf آن طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به شعار مشترک هیأت‌ها در ایام محرم امسال، بیان کرد: پوسترهایی توسط سازمان دارالقرآن الکریم کشور مرتبط با این شعار همچنین ۱۰ آیه ویژه طرح زندگی با آیه‌ها تهیه شده که مقرر است در هیأت‌ها و اماکن مختلف توزیع و استفاده شوند، فایل این پوسترها نیز در اختیار افراد قرار خواهد گرفت تا در صورت لزوم تعداد بیشتری از آن‌ها چاپ و استفاده شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در این استان مرتبط با برنامه‌های ایام محرم دو راهبرد دنبال خواهد شد، اولین مورد تبیین صحیح طرح زندگی با آیه‌ها است و دومین خط نیز کنشگری مجموعه‌های مردمی به ویژه مراکز قرآنی است که برای دستیابی به این امر برنامه‌های متنوعی مانند مسابقه نقاشی، خوش‌نویسی، حفظ ۱۰ آیه مرتبط با طرح و… در قالب طرح «سوگواره زندگی با آیه‌ها» اجرا خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر ادامه داد: پس از ایام محرم از مراکز، مجموعه‌ها و فعالین قرآنی درخواست می‌کنیم بازخوردهایی که در خصوص طرح سوگواره زندگی با آیه‌ها وجود داشته به ما اعلام کنند و قصد داریم از افرادی که کنشگری متفاوتی در فضای رسانه، هنری، فضای مجازی، محتوای قرآنی و… داشته‌اند تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه طرح زندگی با آیه‌ها ویژه محرم تنها به دهه اول ماه محرم محدود نمی‌شود بلکه ویژه دو ماه محرم و صفر است، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های قرآنی باید در این ایام دارای برنامه اعم از محفل قرآنی، کارگاه‌های سبک زندگی متناسب با آیات، جلسات تدبری و… باشند همچنین خط سوگواره زندگی با آیه‌ها را دنبال کنند.

کد خبر 6153371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha