۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲

مدیر روابط عمومی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت مطرح کرد:

پوشش بیش از ۳۰مراسم با محوریت طرح زندگی با آیه‌ها در دهه اول محرم

پوشش بیش از ۳۰مراسم با محوریت طرح زندگی با آیه‌ها در دهه اول محرم

مدیر روابط عمومی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت گفت: با ادامه طرح ملی زندگی با آیه‌ها در دهه اول محرم بیش از ۳۰ مراسم با عنوان«مقاومت و پیشرفت» و با محوریت ده آیه از قرآن با موضوع مقاومت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر مردم با قرآن کریم از سال گذشته شکل گرفت. این طرح تلاش می‌کند تا با ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع، قرآن را از کتابی مقدس به کتابی کاربردی در زندگی روزمره تبدیل کند. هدف نهایی از این طرح، ایجاد یک زندگی قرآنی است. یعنی زندگی که در همه ابعاد آن، از روابط شخصی تا مسائل اجتماعی، ارزش‌ها و آموزه‌های قرآنی حاکم باشد.

محمد شاهی مدیر روابط عمومی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت درباره برنامه دهه اول محرم و ظرفیت هیأت‌های امام حسین علیه السلام برای طرح زندگی با آیه‌ها گفت: بعد از ماه مبارک رمضان امسال، این طرح در دهه اول محرم نیز دوباره با ارائه برنامه جدید و انتخاب ده آیه مرتبط با این ایام با عنوان «مقاومت و پیشرفت» به مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله راه پیدا کرد و برای محتوای قرآنی منبرها و مجالس عزاداری دراختیار کارشناسان و عموم مردم قرار گرفت. همچنین در ایام عوامل برنامه محفل نیز برای طنین انداز شدن ترنم قرآن در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین پای کار آمدند و محفلی به وسعت ایران تشکیل دادند. حامد شاکرنژاد و محمد ابوالقاسمی از چهره‌های برنامه محفل بودند که در دهه اول محرم در این مجالس حضور یافتند و به تلاوت آیاتی که در این دوره از نهضت ملی زندگی با آیه‌ها انتخاب شده بود

وی افزود: اتفاقی که در سال‌های گذشته به شکل انسجام یافته به چشم نمی‌خورد و با برنامه محفل و استقبال علاقمندان به این برنامه شکل جدیدی از انس با قرآن را در این مجالس شاهد بودیم.

شاهی درباره اقدامات این مرکز توضیح داد: همچنین اقدامات مرکز هنری رسانه‌ای نهضت شامل پوشش مراسمات و تهیه کلیپ‌های محتوایی و گزارشی از این برنامه ها و پخش در رسانه ملی بود. بیش از ۳۰ مراسم در کلان شهرها تا روستاهای کوچک سطح کشور برگزار شد که به درخواست بانیان مراسم، مبلغ قرآنی برای ایشان اعزام  شد و جلسه عزاداری امام حسین ترکیبی از سخنرانی قرآنی، تلاوت قرآن و روضه و سینه زنی بود. استان‌های مختلفی از جمله هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، کرمان، تهران و فارس از جمله استان‌هایی بودند که میزبان این طرح بودند.

کد خبر 6182106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha