۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹

باتری جدید بازار خودروهای برقی دست دوم را داغ می‌کند

باتری جدید بازار خودروهای برقی دست دوم را داغ می‌کند

شرکت جیلی از سلول باتری LFP جدید خود رونمایی کرده که دارای ۱۹۲ وات ساعت بر کیلوگرم تراکم انرژی است. چرخه عمر این باتری ۵۰ ساله است و قابلیت شارژ سریع ۸۰ درصد در کمتر از ۲۰ دقیقه را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، فناوری که شرکت خودروسازی جیلی به کار گرفته باتری آهن فسفاتی است که در خودروی مدل۳ پایه تسلا به کار رفته است. این باتری را می توان ۳۵۰۰ بار شارژ کرد که معادل یک میلیون کیلومتر است و از مقاومت بالای باتری های BYD و تسلا نیز بیشتر به حساب می آید.

این شرکت چینی مدعی است باتری های LFP مزایای زیادی برای بازار خودروهای برقی دست دوم دارد زیرا وسایل نقلیه برقی می توانند عملکرد بیش از ۶۰۰ هزار مایل را با حداقل کاهش ظرفیت حفظ کنند. این دوام با در نظر گرفتن میانگین مسافت سالانه رانندگی معادل تقریباً ۵۰ سال عمر مفید است. علاوه بر آن جیلی از نانوتوب های کربن و پوشش ارتقا یافته استفاده می کند که حرکت یون های لیتیوم را سرعت می بخشد و در نتیجه مدت زمان لازم برای رساندن شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد فقط ۱۷ دقیقه خواهد بود.

جیلی قصد دارد سلول های باتری LFP را قبل از ارائه به مشتریان دیگر در خودروهای SUV گلکسی E۵ به کار گیرد. این شرکت برای تضمین باتری تست های متعدد و سختی روی آن انجام داده است.

کد خبر 6154488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha