۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۵

نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

رمز ماندگاری شهید بهشتی اخلاص در عمل و اخلاق حسنه بود

رمز ماندگاری شهید بهشتی اخلاص در عمل و اخلاق حسنه بود

اراک- نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: رمز ماندگاری شهید بهشتی اخلاص در عمل و اخلاق حسنه بود که اکنون این شهید والامقام به عنوان الگویی برجسته مطرح است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم شامگاه سه شنبه در یادواره شهدای هفتم تیر و یکصد شهید شهر سنجان اظهار کرد: شهید بهشتی در اوج مظلومیت همواره به دفاع از حق و حقیقت می‌پرداخت و اجازه نمی‌داد به انقلاب اسلامی و حقوق مردم تعرض شود.

وی با افزود: بنا بر فرمایشات امام راحل، شهید بهشتی برای مردم به تنهایی یک ملت و امت بود و از همان دوران نوجوانی و جوانی به عنوان گوهر اخلاق و تقوا و اخلاص مطرح بود و با همین ویژگی‌ها توانست تحولات گسترده‌ای در ابعاد مختلف نظام جمهوری اسلامی ایجاد کند.

حجت الاسلام موسوی مقدم ادامه داد: شهید بهشتی تنها در مسیر رضای خدا گام برمی داشت و رمز ماندگاری وی، اخلاق حسنه، اخلاص و عمل به تکلیف بود و در دفاع از انقلاب اسلامی، دین و مکتب از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: شهید رئیسی نیز مکتب شهید بهشتی را ادامه داد و در مسیر ارائه خدمت صادقانه به مردم تمام ظرفیت‌ها را بکار گرفت.

حجت الاسلام موسوی مقدم افزود: بزرگترین خدمت شهید رئیسی، بازگرداندن مسیر خدمت رسانی به مردم متناسب با آرمان‌های دهه اول انقلاب بود چرا که در دهه اول انقلاب، میز، پست، جایگاه و مقام برای کسی مطرح نبود اما به تدریج ساختار اداری نظام جمهوری اسلامی به سمت دموکراسی غربی سوق پیدا کرد.

وی گفت: به طور حتم به برکت خون پاک شهدا، گروه کوچک حماس در مقابل قدرت‌های اسرائیل و آمریکا مقاومت می‌کنند و سیلی محکمی به روی دشمنان خواهد زد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای خدمت، عالم به زمان خود و انسان‌های وارسته ای بودند که آینده نگری و بصیرت خاصی در وجود آنها موج می‌زد.

حجت الاسلام موسوی مقدم با بیان اینکه شهدا با علم و آگاهی در راه خدا به شهادت رسیدند، گفت: دشمن شناسی قوی، عمق استراتژی ذهنی آنها این است که آینده را می‌بینند و در مقابل دشمن می‌ایستند و با معرفت، بصیرت و شناخت در راه شهادت گام بر می‌دارند.

وی در خصوص شهید آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و گرامیداشت اربعین شهدای خدمت گفت: انتظار است نویسندگان در خصوص شهدای هفتم تیر ماه مقالات بیشتری ارائه دهند.

کد خبر 6155084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha