۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱

زاکانی:

جلیلی اگر بیاید استیفای حقوق مردم را از بیگانگان خواهد کرد

جلیلی اگر بیاید استیفای حقوق مردم را از بیگانگان خواهد کرد

اصفهان-شهردار تهران گفت: جلیلی اگر بیاید استیفای حقوق مردم را از بیگانگان خواهد کرد و با تکیه به ملت و رهنمودهای رهبری استقلال ما را حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی ظهر چهارشنبه در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: شهید رئیسی دنبال استقلال کشور بود و او راه را فقط در آمریکا ندید و ۱۵ کشور اطراف را هدف گذاری کرد و به بریکس و شانگهای پیوست و توفیق کسب کرد و اتفاقی که رقم زد این بود که بعد از مدتی تحریم بی معنا می‌شود زیرا شما دارید معادله پیرامونی را تغییر می‌دهید، همه چیزهایی که پزشکیان و روحانی و ظریف می‌گویند قصه است و پشتوانه ندارد، آنقدر که آمریکا خودش را باخته اما اینها به آن باور دارند.

وی افزود: جلیلی اگر بیاید استیفای حقوق مردم را از بیگانگان خواهد کرد و با تکیه به ملت و رهنمودهای رهبری استقلال ما را حفظ می‌کند.

شهردار تهران گفت: تاریخ ۴۵ ساله به ما نشان داده هرجا مردم با این جناح بودند گفتند مردم خوبند، وقتی نبودند بدترین حرف‌ها را زدند، اخیراً هم آقای جهرمی گفت طرفداران جناح مقابل یعنی کسانی که طرفدار جلیلی هستند طالبان هستند، واقعاً توهین بالاتر می‌شود به این ۹ میلیون رأی کرد؟ اینها مردم برایشان موضوعیت ندارد بلکه قدرت موضوعیت دارد. برای قدرت هر کاری می‌کنند بنابراین آزادی مستمسک اینهاست.

وی تصریح کرد: امام بیانیه‌ای دارند در دهه ۶۰ که ۸ ماده دارد و راجع به حریم خصوصی و عمومی افراد است، آزادی و صیانت از حریم خصوصی افراد را می‌شود آنجا فهمید و آن بیانیه ملاک ماست و با آن ملاک همه اینها متهم اند، زمانی امام این بیانیه را دادند که اینها سر کار بودند و مقابل آنها ایستاد، این در حالی است که اینها تمام قد مقابل آزادی ایستادند و دنبال اغوای مردم هستند.

زاکانی ادامه داد: اینها اعتقادی به مردم و آزادی مردم نداشتند، شوخی است اگر کسی بگوید عده‌ای سال ۸۸ به مردم اعتقاد داشتند، زیرا وقتی مردم به مخالف آنها رأی دادند همه چیز را بهم ریختند تا حیثیت کشور را ببرند.

وی با بیان اینکه شعار دوم ما آزادی است، گفت: در این ۴۵ سال جریانی همواره ادعا کرده‌اند اگر مردم به ما رأی دادند آزادند اما اگر رأی ندادند خیلی مردم بدی هستند و پوپولیستی هستند، آنهایی که نافی استقلال مردم هستند اکنون در ستاد آقای پزشکیان هستند، چند روز پیش فرزند آقای هاشمی گفت مردم بیایید پای صندوق‌های رأی تا ما تحت عنوان یک رفراندوم سیاست‌های کلی نظام را تغییر بدهیم.

شهردار تهران افزود: همچنین در ۴۵ سال گذشته نگاه کنید چه کسانی دچار افراط و تفریط شدند و چه کسانی مقابل نظم حاکم جهان کرنش کردند؟ دهه هفتاد را ببینید و نسبت سازندگی و اصلاحات با نظام سلطه را نگاه کنید، مبانی برنامه چهارم توسعه شاهد مثال من است که سازمان مدیریت در سال ۸۳ چاپ کرده است، اینها می‌گفتند برنامه ما پشتوانه نظری دارد و اعلام می‌کردند این پشتوانه را ما مکتوب کردیم، آن زمان ما نماینده مجلس هفتم بودیم، به صراحت نوشته بودند باید نظم موجود جهانی را پذیرفت و به آقایی آمریکا تن داد.

وی یادآور شد: شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی سه شعار اصلی انقلاب ماست، ما انقلاب کردیم که نوکر شرق و غرب نباشیم و مستقل باشیم.

کد خبر 6155384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha