۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳

در یک نشست مطرح شد؛

تسهیل تماشای فیلم برای خانواده‌ها در کنار بچه‌ها

تسهیل تماشای فیلم برای خانواده‌ها در کنار بچه‌ها

دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دومین نشست ستاد برگزاری این جشنواره گفت که المپیاد فیلمسازی نوجوانان از ۲۴ شهریور و جشنواره فیلم کودک از ۱۴ مهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور ارتباطات و اطلاع‌رسانی این رویداد، در دومین نشست ستاد برگزاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر این جشنواره گفت: با تفاهم میان بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، امسال نیز جشنواره در شهر اصفهان برگزار می شود و با برنامه‌ریزی جدید برای المپیاد فیلمسازی نوجوانان به فاصله دو هفته قبل از جشنواره، مقدمه افتتاحیه این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: امسال شرایطی فراهم شده تا نوجوانان فیلمساز برگزیده هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان، امسال در جشنواره حضور یابند و فیلمهای ساخته شده توسط ایشان امکان رقابت با سایر آثار را پیدا کنند.

دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان لزوم تقویت نقاط قوت و رفع تواقص دوره پیشین جشنواره را از سوی هر ۲ ستاد اجرایی تهران و اصفهان ضروری دانست و گفت: واقعیت این است با وجود همه گام‌های مثبت برای سینمای کودک و نوجوان در همه ادوار گذشته، این سینما به شدت نحیف و نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی برای حمایت است.

زین‌العابدین گفت که اعتبارات فرهنگی مناسبی باید برای این سینما تخصیص داده شود.

بررسی و تصویب شرایط حضور فیلم‌ها در بخش بین‌الملل جشنواره سی و ششم، تسهیل شرایط تماشای فیلم برای خانواده‌ها در کنار کودکان و نوجوانان حاضر در جشنواره و ایجاد ساز و کارهای تشویقی برای حمایت از فیلم‌های ایرانی برگزیده جشنواره در مرحله اکران عمومی آنها از جمله مواردی بود که در دومین نشست ستاد برگزاری جشنواره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، اعضای ستاد برگزاری جشنواره سید مهدی سجادی، مسعود احمدیان، رائد فریدزاده، سیمون سیمونیان، وحید ملتجی، میثم بکتاشیان، آزاده غفاری، میلاد شکرخواه، علی اسدی و مصطفی محمودی حضور داشتند.

سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین از ۱۴ تا ۱۹ مهر سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 6155486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha