۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷

استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

لزوم ورود بیمه‌ها برای پوشش ریسک سرمایه‌گذاری در دریا 

لزوم ورود بیمه‌ها برای پوشش ریسک سرمایه‌گذاری در دریا 

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه دریا تلاش کنیم بیمه‌ها برای ورود به این حوزه ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگارمهر، مهدی دوستی ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه هرمزگان اظهار کرد: بعد از انقلاب مشروطه تقریباً عمده انسان‌هایی که در مسیر توسعه صنعتی گام برداشته‌اند انسان‌هایی عاشق بودند و همیشه با محدودیت‌هایی که داشتند برای توسعه صنعتی تلاش کرده‌اند.

وی افزود: مزیت نسبی ایران انرژی و خوراک ارزان است و متأسفانه به دلیل ایرادی که در توسعه صنعتی داریم این مزیت به حلقه‌های بالایی زنجیره ارزش می‌رسد اما لازم است این مزیت را در عمق زنجیره ارزش نیز نفوذ دهیم بر همین راستا طی دولت سیزدهم توسعه طولی و عرضی صنعت در دستور کار قرار گرفت.

دوستی تاکید کرد: تلاش کردیم صنایع استان گریدهای مورد نیاز استان را تولید کنند و در این راستا مجموعه تولید فولاد آلیاژی را آغاز کردیم که ۸۰۰ هزار تن از گریدهای مختلف فولاد را تولید خواهد کرد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در بحث توسعه معدنی به کانی‌های غیر فلزی نیز توجه کردیم و تلاش کردیم زیرساخت‌های مورد نیاز در این بخش را مانند بندر تخصصی خمیر توسعه دهیم.

دوستی عنوان کرد: هماهنگ سازی میان تمام داشته‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری از دیگر موارد مهمی است که برای توسعه صنعت و معدن دنبال کردیم و با وجود مقاومت‌هایی که خواست جمهور اسلامی نیست در این حوزه تلاش کردیم چرا که گروه‌هایی در کشور هستند که تلاش می‌کنند تولید در سواحل با مرکز کشور یکسان شود تا مزیت سواحل را نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه دریا محور در کشور ادامه داد: آنچه که ما در اقتصاد دریا پیگیری کردیم پوشش ریسک‌ها بود و در این راستا تلاش کردیم تا حضور بیمه‌ها در حوزه‌های صنایع دریایی را تقویت کنیم.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: بیمه تئوری اعداد بزرگ است که ما را به دور باطلی دچار کرده و چون حجم اقتصاد دریا کوچک است بیمه ورود نمی‌کند و چون بیمه ورود نمی‌کند حجم اقتصاد دریا رشد نمی‌کند.

دوستی خاطرنشان‌کرد: بخش دیگر تمرکز خود را بر روی بهبود محیط کسب و کار معطوف کرده‌ایم و موفق شدیم امنیت سرمایه‌گذاری هرمزگان را از رتبه ۱۹ قبل از دولت سیزدهم به رتبه نخست برسانیم چرا که معتقدیم انباشت سرمایه مادر توسعه است.

وی تاکید کرد: خروجی بهبود محیط کسب و کار در استان این بود که هرمزگان در مجموع سرمایه‌گذاری رتبه اول کشور را به دست آورده و ۱۰۲ هزار میلیارد تومان طرح به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار هرمزگان، گفت: در راستای توسعه بندر شهید رجایی و حل چالش‌های این بندر امروز ۲۵۰ هزار تن سیلوی در دست ساخت داریم و طرح توسعه شبکه ریلی داخل بندر شهید رجایی نیز آغاز شده است ضمن اینکه الحاق اراضی ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار به این بندر نیز انجام شده است‌.

کد خبر 6155537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha