۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶

رییس فدراسیون تیراندازی خبر داد؛

اعزام ۲۱۰ تیرانداز به ۲۲ رویداد بین‌المللی طی دو سال

اعزام ۲۱۰ تیرانداز به ۲۲ رویداد بین‌المللی طی دو سال

زنجان-رییس فدراسیون تیراندازی از اعزام ۲۱۰ تیرانداز به ۲۲ رویداد بین‌المللی طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی قربانی ظهر چهارشنبه در مجمع انتخابات و سالیانه هیأت تیراندازی استان زنجان که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، از اعزام ۲۱۰ ورزشکار به ۲۲ رویداد برون‌مرزی طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: ماحصل حضور این تعداد ورزشکار در رقابت‌های بین‌المللی کسب ۲۷ مدال و چهار سهمیه المپیک بود.

وی با یادآوری اینکه در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار است چهار تیرانداز از ایران به مصاف حریفان خود بروند، افزود: از این تعداد ورزشکار اعزامی به آوردگاه المپیک، سه ورزشکار خانم و یک ورزشکار نیز در بخش آقایان حضور خواهد داشت.

این مسؤول با اشاره به اینکه تیراندازی جزو رشته‌هایی است که است که از ظرفیت‌های زیادی برخوردار بوده و از حیث کسب مدال نسبت به سایر رشته‌ها در جایگاه بالایی قرار دارد، اظهار کرد: همه ظرفیت و ویژگی باعث شده است تا تیراندازی به یکی از رشته‌های پرطرف‌دار تبدیل شود، لذا امیدواری مسؤولان استان زمینه توسعه این رشته ورزشی را که در اسلام نیز به آن سفارش شده است، فراهم کنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه با اشاره به اهداف مهم و پیش روی این فدراسیون، از توسعه اهداف پروازی در استان‌ها به عنوان یکی از رویکردهای اصلی و جدی یاد کرد و ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مهم این فدراسیون، پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی است؛ چرا که معتقدیم بدون پشتوانه‌سازی نمی‌توان موفقیت‌هایی را که در میادین بین‌المللی کسب می‌کنیم، تداوم بخشیم.

قربانی با تاکید بر اینکه استان‌ها باید در زمینه پرورش استعداد رده‌های سنی پایه تلاش وافری داشته باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این موضوع در گذشته آن طور که باید مورد توجه واقع نشده و همین مسئله باعث شده است تا آسیب زیادی به این رشته وارد شود.

کد خبر 6155573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha