۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۰۰۰ تن گیلاس از باغشهر هیر

پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۰۰۰ تن گیلاس از باغشهر هیر

هیر- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود از ۵۰۰ هکتار از باغات شهر هیر بیش از سه هزار تن گیلاس برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم یوسفی در جریان برداشت محصول گیلاس از باغات شهرستان هیر، اظهار کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های با شرایط عالی برای تولید میوه‌های سردسیری و معتدل کشور است.

وی تصریح کرد: گیلاس نیز از جمله میوه‌هایی است که در این آب و هوا بالاترین کیفیت را دارد به همین دلیل استان اردبیل از لحاظ کیفیت محصول از استان‌های برتر و از لحاظ کمیت و میزان تولید جزو ۶ استان برتر ایران است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از ۴۱ هزار هکتار باغ در استان اردبیل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به باغ‌های گیلاس اختصاص دارد که ۵۰۰ هکتار از این باغات در شهر هیر واقع شده است.

یوسفی افزود: در هر هکتار از این باغات تا پنج تن گیلاس برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح باغات استان اردبیل حدود هشت هزار تن گیلاس برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: برخی از باغداران عمده مشکلات موجود در تولید و نگهداری این محصول را نبود صنایع تبدیلی، عدم تخصیص نهاده‌های کشاورزی و نبود زیرساخت‌های مناسب آبیاری می‌دانند.

کد خبر 6155623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha