۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان:

اعزام‌ بیش از ۸۰ روحانی به نقاط مختلف اردستان در ایام محرم

اعزام‌ بیش از ۸۰ روحانی به نقاط مختلف اردستان در ایام محرم

اردستان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: در ایام ماه محرم، اعزام بیش از ۸۰ روحانی به مناطق مختلف روستایی و شهری شهرستان اردستان انجام می‌شود.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: محرم هرسال برای گفتمان‌سازی امام حسین (ع) انجام می‌شود و در سال جاری نیز با توجه به قضایای فلسطین، گفتمان مقاومت و حماسه وعده صادق در عملیات موشکی به رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.

وی افزود: در ایام محرم سال جاری، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی شعار محوری تمام هیئات مذهبی "آزادگان عالم در خیمه حسینند" است و جا دارد که گفتمان مقاومت در برنامه‌های مذهبی این ایام، وجود داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: ستادهای درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در شهرستان اردستان تشکیل شده و با همکاری نهادهای دیگر، برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های ماه محرم تلاش می‌شود که اولین برنامه، همایش طلایه‌داران محرم با حضور روحانیون، مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی است.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: روز هفتم ماه محرم همایش پیرغلامان حسینی در زواره برگزار خواهد شد و از پیرغلامان شهرستان تجلیل می‌شود همچنین همایش احلی من‌العسل را نیز برای نوجوانان حسینی خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، ادامه داد: در روز تاسوعای حسینی، هیئات مذهبی به صورت منسجم در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) اردستان تجمع خواهند داشت و با نام حضرت ابوالفضل (ع) مسیر وحدت و همدلی ترسیم می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان با بیان اینکه مراسم ویژه ظهر عاشورا و نماز ظهر نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های عزاداری دیگری نیز همچون سال‌های گذشته در خیمه سبز حسینی زواره و دیگر نقاط شهرستان برگزار می‌شود همچنین ۱۲ شب تعزیه‌خوانی در حسینیه بزرگ زواره برگزار خواهد شد.

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: در ایام ماه محرم، اعزام بیش از ۸۰ روحانی به مناطق مختلف روستایی و شهری انجام می‌شود که حدود ۵۰ نفر از قم و اصفهان و ۳۰ نفر از روحانیون ثابت شهرستان هستند و برای مداحان نیز هماهنگی اعزام به جلسات مختلف انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: برای راه‌اندازی ایستگاه صلواتی و نصب داربست باید مجوز گرفته شده و با همکاری شهرداری، راهور و تبلیغات اسلامی این کار صورت گیرد که مشکلی در زمینه‌های ترافیکی و نظایر آن نداشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: توزیع ارزاق از جمله برنج، شکر، گوشت و مرغ با قیمت دولتی برای هیئات مذهبی انجام می‌شود و جهت نصب کنتور برق موقت برای هیأت‌ها با اداره برق نامه‌نگاری می‌شود.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: در سال جاری برای اولین بار مجمع بانوان تأثیرگذار شهرستان تشکیل شد که اشراف بر روضه‌های خانگی و مبلغان خواهر دارند.

کد خبر 6155637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha