۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۰

مدیرکل تعزیرات حکومتی مرکزی عنوان کرد؛

رسیدگی به ۹۷ درصد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز مرکزی در تعزیرات

رسیدگی به  ۹۷ درصد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز مرکزی در تعزیرات

اراک- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: ۹۷ درصد از پرونده‌های حوزه قاچاق کالا و ارز این استان به تعزیرات حکومتی ارجاع و رسیدگی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نورالهی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری هفته قوه قضائیه با بیان اینکه پرتخلف‌ترین پرونده رسیدگی شده در شعب عدم درج قیمت است، گفت: ۲۲۰۱ مورد عدم درج قیمت، گران فروشی ۲۰۶۸ فقره پرونده، در بخش حمل قاچاق ۱۰۲۷، ۹۸۹ فقره پرونده با موضوع تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها و ۹۴۶ مورد عدم اجرای تکالیف صنفی در نانوایی‌ها رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی رسیدگی با اشاره به اینکه به پرونده‌ها رسالت اصلی تعزیرات حکومتی است، افزود: پرونده‌های مورد رسیدگی در این سازمان در سه بخش کالا و خدمات، پرونده‌های قاچاق کالا و ارز و حوزه بهداشت، دارو و درمان است که بالغ بر ۹۷ درصد پرونده‌های مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز این استان به تعزیرات حکومتی ارجاع و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و کمتر از سه درصد در دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی می‌شود.

نورالهی با اشاره به اینکه ۹۵۷۷ ورودی پرونده‌ها در حوزه کالا و خدمات بود که تعداد ۹۶۹۱ مورد از پرونده‌ها مختومه شده است، گفت: با توجه به اینکه هر ساله برخی از پرونده‌های شعب از قبل باقی مانده به همین جهت شمار پرونده‌های مختومه از پرونده‌های ورودی بیشتر است که شمار پرونده‌های مانده در پایان سال گذشته ۳۴ فقره بوده است.

وی مجموع پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان ۱۲ هزار و ۹۳۴ فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۳۵ فقره پرونده مختومه شد، همچنین مجموع پرونده‌های باقی مانده شعب ۱۸۸ فقره است که عملکرد رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی این استان در بخش ۹۹.۶ درصد بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی، مجموع میزان محکومیت ریالی در سه بخش را ۶,۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از مجموع پرونده‌های مورد رسیدگی شده در سازمان تعزیرات ۹۵۴۱ فقره از پرونده‌ها دارای حکم محکومیت، ۱۳۹۹ فقره پرونده دارای حکم برائت و ۲۸۹۵ مورد از پرونده‌ها شامل سایر قرارها است.

نورالهی تصریح کرد: در راستای نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه ۱۳ اکیپ راه اندازی شده که یک واحد آرایشگاه زنانه سال گذشته پلمپ شد، همچنین سه واحد باشگاه ورزشی به دلیل تخلفات عدم مجوز، شهریه و گران فروشی پلمب شدند.

وی افزود: ۱۰ اکیپ در راستای بازرسی از مدارس غیرانتفاعی و ۲۰ اکیپ در راستای بازرسی از سرویس مدارس راه اندازی شده که خوشبختانه تخلفی در خصوص مدارس غیر انتفاعی به این سازمان ارسال نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی شمار پرونده‌های واصله از جهاد کشاورزی را ۳۶۰۱ فقره پرونده، صمت ۳۴۶۴ فقره، اتاق اصناف ۲۲۴۲ فقره، نیروی انتظامی ۱۹۵۰ فقره و دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت یک ۱۰۷۵ فقره است اعلام کرد.

نورالهی با توجه به اهمیت مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها افزود: در حوزه پرونده‌های کالا و خدمات مدت زمان رسیدگی ۱۰.۹۹ درصد روز، قاچاق کالا و ارز ۲۳.۸۵ درصد روز و مدت زمان رسیدگی در حوزه بهداشت و درمان ۱۱.۵۵ درصد روز بوده است.

وی بالاترین تخلف رسیدگی شده در حوزه نانواییان را ۱۸۹۰ فقره پرونده در حوزه اقلام پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی با ۳۵۰ فقره پرونده، مرغ با ۱۰۳ فقره پرونده، لوازم خانگی ۹۵ پرونده اعلام کرد و افزود: بخشی از پرونده‌های ارسال شده به اداره تعزیرات از طریق شکایات مردمی است که از ۶۲۷ مورد پرونده وارده است تعداد ۶۲۴ رسیدگی و مختومه شده است.

نورالهی گفت: در حوزه دریافت زیرمیزی پزشکان نیز سال گذشته یک واحد مطلب پزشک پلمب و ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شد.

نورالهی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۵ (ثبت تخلف) سامانه اینترنتی تعزیرات حکومتی افزود: سال گذشته تنها ۱۵ مورد تخلف از طریق این سامانه ثبت شده است و ۱۶۳۰ فقره از پرونده‌ها از طریق گشت‌های سیار و مشترک با دستگاه‌های ناظر ثبت شده است و سال گذشته ۱۷ درصد رشد رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به سال ۱۴۰۱ وجود داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱۲۹۰ اکیپ مشترک بازرسی با حضور نماینده تعزیرات حکومتی تشکیل شد که ۶۷۵۳ مورد در حوزه واحد صنفی و غیرصنفی بازرسی شدند و حدود ۱۶۰۰ پرونده در قالب این گشت‌ها تشکیل شد که در این زمینه ۵۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد وجود داشته است.

وی تلاش در جهت کاهش کالاهای رسوبی در انبارهای اموال تملیکی استان یکی دیگر از اقدامات این اداره عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۹۷۳ فقره و ورودی اموال تملیکی بوده که ۱۵۰۰ فقره پرونده مختومه شده است این درحالی است که تعدادی از پرونده‌ها از سال ماقبل باقی مانده است، سال گذشته در مجموع ۳۲۰ میلیارد تومان کالا از انبارهای اموال تملیکی خارج شد.

نورالهی، راه اندازی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان زرندیه را از دیگر اقدامات تعزیرات حکومتی استان برشمرد و گفت: سال گذشته نیز ۱۰۰ واحد صنفی پلمپ شد که بخش اعظم آنها در حوزه مشاور املاک بود که ۶۰ واحد مشاور املاک سال گذشته پلمپ شد و در راستای نظارت بر بازار مسکن نیز ۱۳۲ اکیپ تشکیل شده که از ۱۴۷۵ مشاور املاک بازرسی شده ۲۰۳ واحد متخلف شناسایی و ۶۰ واحد نیز پلمب شد.

کد خبر 6155707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha