۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰

در ۳ ماهه اول سال جاری؛

۹۵درصد جرایم سایبری استان سمنان کشف شد

۹۵درصد جرایم سایبری استان سمنان کشف شد

سمنان- رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: ۹۵ درصد از جرایم سایبری استان طی سه ماهه اول سال جاری کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا فداییان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در فرماندهی انتظامی سمنان از کشف ۹۵ درصد از جرایم سایبری استان طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد و ابراز کرد: با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا آمار کشف جرایم سایبری در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل ۳۸ درصد بیشتر شده است.

وی از انهدام دو باند کلاهبرداری از طریق ارسال پیام جعلی توسط پلیس فتای استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: در سه ماهه امسال همچنین دو باند کلاهبرداری از طریق ثبت آگهی جعلی نیز کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: سبد کالای کمک معیشتی، قطعی یارانه، سهام عدالت، ابلاغیه قضائی، برنده شدن در قرعه کشی‌ها و… در زمره بیشترین زمینه‌هایی است که کلاهبرداران سایبری در آن از مردم استان سو استفاده کرده‌اند.

فداییان با بیان اینکه مردم استان خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند، گفت: قبل از بررسی و اطمینان از سلامت کالا، از پرداخت هرگونه وجه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مردم بر روی لینک‌های با منابع ناشناس و تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی کلیک نکنند، تاکید کرد: به مردم استان توصیه می‌شود به تبلیغات و قیمت‌های فریبنده در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … توجه نکنند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان ادامه داد: مردم استان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.fata.gov.ir گزارش نمایند.

کد خبر 6155727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha