۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳

انارکی مطرح کرد؛

کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش حس تعلق شهروندان به محلات

کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش حس تعلق شهروندان به محلات

شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش حس تعلق شهروندان به محلات امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران، در چهارمین قرارگاه اجتماعی منطقه ۱۲ که با حضور سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه، مدیر اداره آسیب‌های اجتماعی، شهرداران نواحی شش گانه، مدیران اجتماعی نواحی و جمعی از مدیران برگزار شد؛ افزایش حس تعلق شهروندان به محلات و ایجاد حس نا امنی برا ی مسببان آسیب اجتماعی را در راستای کاهش این آسیب‌ها ضروری دانست.

وی ضمن تقدیر از دو معاونت خدمات شهری و محیط زیست و اجتماعی و فرهنگی و همه عوامل درگیر با کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله جمع آوری معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها، کودکان کار و …گفت: در این دوره مدیریت شهری تفاوت محسوسی در نگاه به حوزه آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن وجود دارد که به خوبی تأثیرات آن در جلوه و کالبد شهر مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به عدم وجود مدیریت واحد در سنوات گذشته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلاتی مانند هرندی، اظهار داشت: با ایجاد طرح‌های تفصیلی و تمهیدات شهرسازی در ۴ ماه آینده می‌توان ساخت و ساز را رونق داد و مانع مهاجرت افراد اصیل محلات و ورود اتباع خارجی شد چون این مهاجرت زمینه بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه از سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در خواست کرد تا به عوامل و نیروهای جمع‌آوری آسیب‌های اجتماعی و سختی کار ایشان با توجه به مخاطرات جسمی و روحی برای ایشان، نگاه ویژه ای شود.

در ادامه سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، ضمن تشکر از همراهی شهرداری منطقه ۱۲ در جمع آوری آسیب‌های اجتماعی با توجه به اینکه این منطقه در بطن آسیب‌های اجتماعی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود آسیب‌های اجتماعی را موجب خم شدن کمر کشور می‌داند و معتقد هستند که می‌بایست در برخورد با این آسیب‌ها فوق عادت کار شود.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران همچنین در ادامه برگزاری جلسات قرارگاه اجتماعی به طور ماهانه را ضروری دانست و افزود: درصدد هستیم برای محلاتی مانند هرندی کارگروه ویژه در ناحیه برگزار کرده و به طور خاص به آسیب‌های این محله بپردازیم.

وی در ادامه با تاکید بر ادامه پلمب خانه‌های پلاک قرمز گفت: می‌بایست طرح مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را به محلات واگذارند و بسیج، مساجد و غیره در جمع آوری این افراد خود را مسئول بدانند تا کلونی‌های معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها، کتفی وکولی ها و غیره نا امن شود.

وی در پایان با تاکید بر قطع دور باطل تسلسل در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از واگذاری ون به مناطق به خصوص مناطق ویژه ای مانند ۱۲ نیز خبر داد.

در ادامه سید امیر حسین ساداتی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ نیز ضمن تشکر از نیروهای منطقه در سامان بخشی آسیب‌ها بر تفاوت محسوس کاهش معتادان و کارتن خواب‌ها در محلات تاکید کرد.

جواد جلالی رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۲ نیز از تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی به تفکیک نواحی شش گانه منطقه خبر داد و افزود: در منطقه ۱۲ خانه‌های کودک، مدارس صبح رویش، تالاریاس، مجموعه بهاران، پایگاه خدمات شهری، مؤسسه آواری ماندگار و غیره برای ساماندهی آسیب دیده‌های اجتماعی آمادگی دارند.

در پایان از همه نیروها و عوامل ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در نواحی شش‌گانه با اهدای لوح و یادبود قدردانی شد.

کد خبر 6156301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha