۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۶

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی:

۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان رضوی مستقر است

۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان رضوی مستقر است

مشهد- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان رضوی مستقر است که ۳ هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی طباطبایی ظهر پنجشنبه با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: افتخار انتخابات این است که برگزارکننده آن مردم هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در استان مستقر هستند که ۳ هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار خواهیم داشت. اقلام و مخازن تعرفه‌ها مدام رصد و نگهبانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صفر تا صد هیأت اجرایی توسط معتمدان مردم انجام می‌شود، افزود: تعیین شعب، محل و حاضرین در شعب اخذ رأی، هیئت نظارت، بازرسی و… توسط هیأت اجرایی منتخب مردم تصمیم‌گیری می‌شود و امکان تقلب در انتخابات جمهوری اسلامی وجود ندارد.

طباطبایی به برگزاری انتخاباتی سالم اشاره و اظهار کرد: تمام زیرساخت‌ها برای انتخاباتی شفاف و سالم فراهم شده است و از همه ستادها دعوت کردیم نمایندگان خود را برای شعب معرفی کرده تا نظارت کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: بر طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات، مقامات اجرایی و نظارت حق تبلیغ برای نامزدها را ندارند و همچنین بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات، عدم استفاده از امکانات دولتی در ساعات اداری مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه ما غیر از دقت قانونی، شرعاً موظف هستیم از هریک رأی، محافظت کنیم، تاکید کرد: به مساله آموزش اعضای شعبه تاکید فراوان داریم.

طباطبایی افزود: در تعداد شعب و تعداد تعرفه‌ها و مکان شعب هیچ تغییری با دور اول انتخابات نداریم. ۱۰۵۹ شعبه سیار و ۳۵۰۸ شعبه ثابت خواهیم داشت. در کارگاه‌های بزرگ که بیش‌از ۴۵۰ نفر جمعیت داشته باشند نیز صندوق سیار قرار می‌دهیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: طبق آمار رسمی از دوره اول انتخابات، میانگین زمان معطلی در شعبه، ۳ دقیقه است.شناسنامه‌های قدیمی که کد ملی ندارند، در محل اخذ رأی توسط نماینده فرماندار، سریال شناسنامه اسکن می‌شود و با همان سریال استعلام را می‌گیرند. ضمن اینکه کارت‌ملی افراد حتماً همراهشان باشد.

وی ادامه داد: از نظر میزان مشارکت، چهارمین استان در کشور و در کلان استان‌ها رتبه اول را در مشارکت انتخابات داشتیم.

کد خبر 6156673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha