۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۳

امام جمعه ارومیه:

مشارکت مردم در انتخابات اقتدار نظام را تضمین می کند

مشارکت مردم در انتخابات اقتدار نظام را تضمین می کند

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: با حضور گسترده در انتخابات بر اساس رعایت معیارهای اعلام شده رهبر انقلاب، اقتدار نظام و عزت کشور حفظ و تضمین می‌شود.

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی صبح جمعه در حاشیه اخذ رأی در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و افزود: بر اساس تاکید دین اسلام، رهبر انقلاب و بزرگان دین بر همگان وظیفه است در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند.

وی ادامه داد: حضور گسترده در انتخابات و انتخاب فردی اصلح بر اساس رعایت معیارهای اعلام شده رهبر انقلاب، اقتدار نظام و عزت کشور حفظ و تضمین می‌شود.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: در دین اسلام همواره به مشارکت افراد در تعیین سرنوشت تاکید شده و حضور در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان انتخاب فردی برای مدیریت کلان کشور وظیفه شرعی و شهروندی است.

امروز جمعه فرآیند رأی گیری برای دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان آغاز شد.

از این تعداد، یک هزار و ۴۷۶ شعبه ثابت و ۸۸۱ شعبه سیار هستند تا همه مردم آذربایجان غربی بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت کنند.

از کل شعبات در نظر گرفته شده برای آذربایجان غربی، یک هزار و ۱۶۵ شعبه شهری و یک هزار و ۱۹۲ شعبه روستایی است.

در انتخابات مجلس برای رأی دادن پنج سند می‌توانست ارائه شود اما در این دوره تنها ۲ سند شامل اصل کارت ملی و شناسنامه برای احراز هویت و رأی دادن لازم است و همچنین شناسنامه‌ها نیز ممهور به مهر نخواهند شد.

در مجموع بیش از ۴۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در این دوره از انتخابات فعالیت دارند که آموزش‌های لازم در این خصوص ارائه شده است.

کد خبر 6156951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha