۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از تهدید تل‌آیو برای تخلیه خان‌یونس

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از تهدید تل‌آیو برای تخلیه خان‌یونس

اتحادیه اروپا از تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخلیه غیرنظامیان از خان‌یونس در جنوب نوار غزه که زندگی دست‌کم ۲۵۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده است، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نگران دستور ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه غیرنظامیان از خان‌یونس در جنوب نوار غزه است که تقریباً زندگی ۲۵۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

اتحادیه اروپا تأکید کرد دستور تخلیه بیمارستان اروپایی غزه در خان‌یونس به عنوان یکی از معدود بیمارستان های فعال در جنوب غزه، جان بیماران را تهدید و بحران کنونی در آنجا را تشدید می‌کند و باعث وخیم‌تر شدن اوضاع فاجعه‌بار فعلی خواهد شد.

این خبر در حالی است که نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین هم از تخلیه بیمارستان اروپایی غزه در خان‌یونس در پی تهدیدهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

همزمان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز اعلام کرد که قصد دارد تیم پزشکی و بیماران خود را از بیمارستان اروپایی غزه در شهر خان‌یونس به بیمارستان صحرایی خود در منطقه «المواسی» در شهر رفح در جنوب نوار غزه منتقل کند.

در پی تهدید حمله رژیم صهیونیستی به خان‌یونس در جنوب غزه، بیمارستان اروپایی در این منطقه تخلیه شد و صدها فلسطینی در شرق این منطقه به سمت منطقه المواسی در غرب مهاجرت کردند.

کد خبر 6157755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha