۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴

برپایی آخرین مراسم دعای کمیل حج ۱۴۰۳ در مدینه

برپایی آخرین مراسم دعای کمیل حج ۱۴۰۳ در مدینه

آخرین مراسم دعای روح‌بخش کمیل با حضور زائران مدینه بعد در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین مراسم متمرکز قرائت دعای پرفیض کمیل شامگاه در هتل «منازل الحسن» شهر مدینه منوره برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط سیدرضا نجیبی، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی نور آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران شهر پیامبر درباره نشانه‌های حج مقبول سخن گفت و اظهار داشت: حاجی مهمان خداست و از نشانه‌های قبولی حج این است که حاجی گناهان گذشته را تکرار نکند و عهد ببندد که دیگر گناه نکند.

وی ثمره اصلی حج را خودداری از گناه دانست و گفت: مهم‌ترین توشه‌ای که حاجی از این سفر معنوی می‌تواند داشته باشد، اخلاق‌مداری، تقوا و دوری از گناه است.

مدیر امور اهل سنت بعثه تصریح کرد: دوری از گناه از مصادیق تقوا است و اگر در زندگی تقوا ندانسته باشیم دعا و اعمال ما مورد پذیرش واقع نخواهد شد.

حجت‌الاسلام اکبری در پایان حفظ آبروی مؤمن، دفاع از مظلوم، رعایت حقوق والدین، حفظ زبان در هنگام ارتکاب گناه، دفاع از حق و حق‌گویی، اجتناب از مال حرام و جلوگیری از اتلاف مال یتیم را از دیگر مصادیق تقوا دانست.

قرائت دعای پرفیض کمیل توسط «حمید عبدالله پور» از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) پایان‌بخش این مراسم بود.

همچنین، مراسم متمرکز قرائت دعای کمیل به همت معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در هتل «منازل الزهرا» شهر مدینه منوره برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیات پایانی سوره مبارکه آل‌عمران آغاز شد و و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حائری‌زاده ضمن سخنانی به تبیین اهمیت مناسک و اعمال حج و زیارات و مهم‌تر از آن حفظ نگهداری و تأثیرات آن در امور زندگی پرداخت.

در پایان این مراسم دعای روح‌بخش کمیل توسط مداح اهل بیت (ع) و خادم ضیوف الرحمان «حاج علی فراهانی» قرائت شد و زائران به فیض رسیدند.

بر پایه گزارش، آخرین مراسم قرائت دعای کمیل همچنین به صورت خودجوش در دیگر هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی مدینه بعد برگزار شد و حجاج از قرائت این دعا فیض بردند.

کد خبر 6157886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha