۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۲

حضور پر شور پایتخت تاریخ و تمدن؛

حماسه‌ای به صلابت الوند/ مردم دیار حاج حسین همدانی پای انقلاب

حماسه‌ای به صلابت الوند/ مردم دیار حاج حسین همدانی پای انقلاب

همدان- در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مردم پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با حضور پر شور خود حماسه‌ای به صلابت الوند سرافراز رقم زده‌اند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها*محمدرضا بهرامی‌صفت: حماسه‌ای به وسعت پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین از ساعت ۸ صبح امروز در سراسر استان همدان رقم خورده و از پیر و جوان تا زن و مرد همه پای صندوق‌های رأی آمده‌اند.

از نسل دهه ۸۰ که به آن نسل z می‌گویند تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های که با عصا و ویلچر به سختی خود را پای صندوق‌های رأی رسانده‌اند، همه برای اعتبار و آبروی ایران و لبیک به رهبر انقلاب آمده‌اند تا بگویند همچنان پای نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند.

امروز از ۸ صبح صف‌های انتخاباتی در دیار الوندنشینان نسبت به دور اول بسیار شلوغ‌تر بود و مردم بیشتر احساس تکلیف کرده‌اند تا دشمنانی که از مشارکت پایین دور اول خوشحال شده بودند را ناامید کنند و این پیام را به تمام دشمنان ایران بدهند که ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب عقب‌نشینی نکرده‌اند.

امروز گرم‌ترین روز سال همدان تا به اینجای سال بود و دمای هوا در همدان به ۴۰ درجه رسید اما در این گرمای طاقت‌فرسا سال و در روز تعطیل اما مردم باز هم پرشورتر در صف‌های رأی‌گیری ایستاده بوده‌اند.

مردم همدان از ابتدای انقلاب پای نظام بوده‌اند از اهدای ۸ هزار شهید به درخت تنومند انقلاب و شهیدان مدافع حرم که سرآمد آنها سردار شهید حاج حسین همدانی بوده تا حضور پرشور در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و ۹ دی و در بزنگاه‌ها و فتنه‌ها پای انقلاب بوده‌اند.

۱۳۱۳ شعبه در استان همدان از ۸ صبح کار اخذ رأی را از ۸ صبح شروع کردند و موج دوم رأی دهی با خنک‌تر شدن هوا از ساعت ۱۹ آغاز شده و همچنان شعبه‌های رأی‌گیری شلوغ است.

مشارکت بالا در وهله نخست از اهمیت بالایی برخوردار است

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره مشارکت بالا نسبت به دور قبل اظهار کرد: طبق بررسی که ۸ صبح تا به کنون از یک هزار و ۳۱۳ شعبه در سراسر استان گرفته‌ایم شاهد مشارکت بیشتر مردم هستیم.

حماسه‌ای به صلابت الوند/ مردم دیار حاج حسین همدانی پای انقلاب

وی افزود: با خنک شدن هوا با موج دوم رأی‌گیری مواجه هستیم و خواهش می‌کنیم از مردم که زودتر پای صندوق بیایند تا فرصت باقی بوده و با شلوغی شعب اخذ رأی مواجه نشوند.

استاندار همدان با اشاره به لزوم مشارکت بالا گفت: برای نظام و دوست‌داران انقلاب چیزی که مهم است تنها مشارکت بالا بوده که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: در وهله دوم انتخاب اصلح مهم بوده که مردم با بصیرت ما بهترین انتخاب را خواهند کرد.

برای شادی دل رهبر انقلاب آمده‌ام کار نیمه تمام را تمام کنیم

غزل کیانی یکی رأی اولی‌های همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حس بسیار خوبی دارم که در سرنوشت کشورم حق انتخاب دارم و وظیفه خودم می‌دانم به عنوان یک ایرانی که کشور و رهبر خود را دوست دارم آینده کشورم را رقم بزنم.

وی افزود: آمدیم کار نیمه تمام دور اول را تمام کنیم و رئیس جمهور ۴ سال آینده را برای کشورمان انتخاب کنیم.

دختر رأی اول همدانی با بیان اینکه هر رأی ما دل رهبر انقلاب را شاد می‌کند، گفت: مطمئن هستم که رأی ما شادی قلب رهبری خواهد بود و باعث آبرو و عزت نظام خواهد شد.

حماسه‌ای به صلابت الوند/ مردم دیار حاج حسین همدانی پای انقلاب

کیانی خاطرنشان کرد: همچنین دشمنان داخلی و خارجی از رأی ما بسیار ناراحت خواهند شد.

وی با بیان اینکه نسل جدید پای کار انقلاب هستند، بیان کرد: برای هر وجب از خاک این سرزمین خون‌های زیادی بر زمین ریخته شده و هر خاک ایران متبرک به خون یک شهید است و رأی ما کمترین کار برای این انقلاب است.

این دختر جوان همدانی عنوان کرد: اما همین کار کوچک ضربه بزرگی به معاندین خواهد زد و اعتبار و آبروی ما در جهان خواهد بود.

گفتنی است؛ در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه ۴۸۲ شهرستان شمارش شد که تعداد ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رأی اخذ شد.

مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‏رأی کسب کردند و انتخابات به دور دوم رفت.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز ۱۵ تیر ماه آغاز شده و همچنان فرآیند رأی‌گیری ادامه دارد.

کد خبر 6158181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha