۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۳

استاندار گیلان:

تعداد آرای گیلانی ها در دوم انتخابات از مرز ۸۴۶ هزار گذشت

تعداد آرای گیلانی ها در دوم انتخابات از مرز ۸۴۶ هزار گذشت

رشت _ استاندار گیلان از افزایش ۱۰ درصدی میزان مشارکت مردم استان در دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: تعداد آرای گیلانی ها در دوم انتخابات از مرز ۸۴۶ هزار گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات گیلان اظهار کرد: از ابتدای ساعات انتخابات ریاست جمهوری تاکنون شاهد رشد چشمگیر مشارکت مردم بودیم.

استاندار گیلان با اشاره به تمدید سه نوبت دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: زمان انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۴ در مناطق اخذ رای شهری و برخی مناطق روستایی تمدید شد.

عباسی از افزایش ۱۰ درصدی میزان مشارکت مردم گیلان در دور دوم انتخابات به نسبت دوره نخست خبر داد و اضافه کرد: بر اساس داده های آماری تعداد آرای گیلانی ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از مرز ۸۴۶ هزار عبور کرد و میزان مشارکت به ۴۲ درصد رسیده است.

وی به اشاره به مشارکت ویژه جوانان در انتخابات ریاست جمهوری افزود: بیش از ۷۰ هزار نفر مشارکت کنندگان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بین رنج سنی ۱۸ الی ۲۵ سال بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به مشارکت ویژه برخی شهرستان های گیلان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: شهرستان های املش، سیاهکل، ماسال و آستارا در مشارکت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز هستند.

به گفته عباسی، ۴۸ درصد از مشارکت کنندگان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را بانوان و ۵۲ درصد را آقایان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به برخی داده های آماری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در گیلان افزود: ۹۲ درصد مردم با کارت ملی و ۸ درصد با شناسنامه اقدام به رای دهی کردند.

استاندار گیلان با تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگاران به ویژه رسانه ملی و خبرگزاری ها بیان کرد: مردم اخبار درست و موثق را از طریق منابع رسمی پیگیری و دنبال کنند.

کد خبر 6158360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
      0 0
      استاندار تلاشگر خدا حافظ خیلی زحمت کشیدی برای گیلان