هیات آمریکایی در دوحه برای آتش بس؛

زمان پایان جنگ در غزه فرا رسیده/برای آتش‌بس مصمم هستیم

زمان پایان جنگ در غزه فرا رسیده/برای آتش‌بس مصمم هستیم

کاخ سفید در موضع گیری جدید درباره آتش بس در غزه اعلام کرد که زمان پایان جنگ در غزه فرا رسیده و هیات آمریکایی در دوحه برای آتش بس و تبادل اسرا مصمم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که هیأت سیاسی آمریکا برای رایزنی درباره طرح آتش بس غزه که جو بایدن رئیس جمهور این کشور به دوحه سفر کرده است.

در همین ارتباط، پایگاه خبری آکسیوس آمریکا جمعه شب به نقل از مقامات کاخ سفید گزارش داد یک هیأت سیاسی آمریکا به همراه مقامات دستگاه اطلاعاتی آمریکا (سیا) برای بررسی موضوع دستیابی به توافق در مرحله دوم میان حماس و تل آویو هم اکنون در دوحه قطر در حال رایزنی هستند.

همچنین، کاخ سفید در بیانیه جدیدی اعلام کرد که به مذاکرات آتش بس برای تبادل اسرا و آتش بس در غزه مصمم هستیم و زمان آن فرا رسیده است که جنگ در غزه پایان یابد. ا

اعزام هیأت صهیونیستی به ریاست موساد به دوحه

همزمان با حضور هیأت آمریکا در دوحه، یک هیأت سیاسی مذاکره کننده از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ریاست موساد به دوحه قطر برای ادامه مذاکرات برای توافق آتش بس اعزام شده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری‌زبان از پیشرفت مذاکرات تبادل اسرای میان تل‌آویو و جنبش حماس، و در عین حال اختلاف‌نظر نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

گزارش رسانه‌های عبری‌زبان حاکی از آن است که یوآو گالانت، وزیر جنگ از حضور در نشست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر با رئیس موساد و شاباک خودداری کرد.

گفتنی است نتانیاهو نیز از شرکت در نشست وزیر جنگ با رؤسای موساد و «شین بت» برای بررسی جزئیات مبادله زندانیان خودداری کرد.

نتانیاهو همچنین به گالانت گفت: «جلسه باید با حضور من برگزار شود» و من باید ریاست «کابینه کوچک امنیتی» را بر عهده بگیرم.

کد خبر 6158378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
      1 1
      اگر قرار است سرزمین های اشغالی پس گرفته شود باید تا اخر ایستاد دیگر پس از این قتل عام دو ملیونی فلسطینیان صلح معنایی ندارد مرگ یک بار شیون یکبارصلح یعنی دیگر فلسطینی وجود نخواهد داشت پایمالی خون شهدا پایان صهیونیسم فرا رسیده تمامش کنید بس است
    • مهدی ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
      0 1
      اگر خط مقاومت کوتاه بیاد و فلسطین اشغالی را پس نگیرد روباه فکر می کنه شیر شده دم روباه باید برید
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
      0 1
      جنگ جنگ تا پیروزی