۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲

انسجام مناسبی در اجرای پروژه جهاد آبرسانی کردستان وجود دارد

انسجام مناسبی در اجرای پروژه جهاد آبرسانی کردستان وجود دارد

مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: پروژه جهاد آبرسانی در استان کردستان با وضعیت مناسبی جلو می رود و انسجام خوبی در این حوزه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم جعفرزاده در سفر به کردستان و بازدید از پروژه‌های جهاد آبرسانی روستایی استان و روستاهای دیواندره اظهار داشت: مجموعه دولت و رئیس جمهور شهید طی ۳ سال اخیر یکی از مهمترین اولویت‌های خود را توسعه روستاها در ابعاد مختلف قرار داد و بویژه در حوزه آبرسانی به طور مستمر پیگیر این موضوع بود.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های استاندار کردستان در جهت پیگیری جذب اعتبارات برای توسعه این استان، گفت: امکان استمرار خدمات رسانی و پیشبرد جهاد آبرسانی به روستاها در آینده نیز وجود داشته باشد.

وی در ادامه از پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای علی آباد مران و کانی کبود دیواندره بازدید کرد.

این دو روستا جزو روستاهای مجتمع آبرسانی اوباتو است.

مجتمع اوباتو شامل ۷۳ روستا است که از این تعداد ۳۵ روستا در حوزه جهاد آبرسانی قرار داد و در حال حاضر کار آبرسانی به این ۳۵ روستا ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

تاکنون برای پروژه جهاد آبرسانی این ۳۵ روستا ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده و ۵۳ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز دارد.
در پروژه جهاد آبرسانی به این ۳۵ روستا ۱۰ مخزن به ظرفیت ۱۰۸۰ مترمکعب، ۴ باب ایستگاه پمپاژ، ۱۴۶ کیلومتر خط انتقال و ۳۵ کیلومتر شبکه اجرا می‌شود و با اجرای آن ۸۲۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند می‌شوند.

کد خبر 6158671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha