۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳

اخبار بازار داستان‌های ایرانی؛

حضور «ژنرال» در کتابفروشی‌ها

حضور «ژنرال» در کتابفروشی‌ها

رمان «ژنرال» نوشته زهرا گودرزی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ژنرال» نوشته زهرا گودرزی به تازگی توسط نشر چشمه منتشر و روانه بازار نشر شده است.

زهرا گودرزی نویسنده این‌کتاب، متولد ۱۳۷۲ است و پیش از این، قصه‌هایش هم راه با ۹ نویسنده دیگر در مجموعه داستان‌های «آخرین روزهای سال»، «شب، چاه ویل» و «روشنا نقطه» منتشر کرده است. همچنین با یک داستان در چاپ مجموعه داستان مشترک دیگری به نام Iran under30 برای انتشارات Polidoro ایتالیا که پاییز ۱۴۰۲ به چاپ رسید، مشارکت داشته است.

«ژنرال» به‌عنوان اولین‌رمان گودرزی، قصه‌ای از محله اتابک تهران است؛ قصه پرتکرار و همیشه تازه جنگ کهنه و نو است؛ نمایش نیروی عصیانگر و عدالت‌خواه جوانی علیه ساختارهای قدرت محلی و سنت‌هاست.

طرح این‌قصه از این‌قرار است؛ نوجوانی بازیگوش، کنجکاو و باهوش به همراه پدربزرگ و مادربزرگش در خانه‌ای محقر زندگی می‌کند؛ پدرش اسیر اعتیاد است، و پدربزرگش سال‌هاست به زیرزمین خانه کوچیده و غیر از دو چشم در تاریکی و صدایی گاه و بیگاه، اثری از او در زندگی آن‌ها دیده نمی‌شود. روزی پدر، بعد از مدتی گم و گور شدن، به خانه برمی‌گردد و مرافعه‌ای را با باقی خانواده شروع می‌کند؛ دعوا بالا می‌گیرد و اتفاق‌هایی رخ می‌دهد، کسانی آسیب می‌بینند، و همه این‌ها آغازگر تغییراتی در پسر می‌شود. او حالا با چهره‌ای عریان زندگی روبه‌رو شده است و فکر می‌کند که می‌تواند و باید نقشی در آینده خودش و باقی همقطارانش ایفا کند؛ راه خطرناک و هیجان‌انگیزی که پیش‌رو دارد ممکن است با کمک پدربزرگ هموارتر شود. همین جاست که ژنرال وارد می‌شود...

این کتاب با ۲۳۰ صفحه و قیمت ۲۴۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6159678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha