۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷

عضو شورای شهر اصفهان:

انتقال آب از جنوب استان اصفهان باید با سرعت بیشتری انجام شود

انتقال آب از جنوب استان اصفهان باید با سرعت بیشتری انجام شود

اصفهان-عضو شورای شهر اصفهان گفت: در خصوص انتقال آب از جنوب استان باید همفکری بهتر و بیشتری داشته باشیم که در مدت باقی مانده با سرعت بیشتر دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نادرالاصلی پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور صد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: ان شاء الله در این ماه شور و شعور حسینی فرصت‌هایی برای تبیین و روشنگری مبانی نهضت امام حسین (ع) فراهم کنیم. شرایط خوبی برای هیأت‌ها در این زمینه برقرار است و امیدواریم این شور و شعور به نحو مطلوبی در شهر اصفهان فراهم شود.

وی با تقدیر از مردم ولایت‌مدار ایران و اصفهان به پاس حضور چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم اصفهان به نحو مطلوبی در سطح کشور درخشیدند، این حضور قدرتمندانه بود که خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری را برآورده کردند. اعداد و ارقام گویای این مطلب است و رأی آنان نیز در کشور درخشید و نشان از یک انسجام درونی میان مجموعه نیروهای انقلاب است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دوران رقابت تمام شد و دوران همراهی آغاز شد. ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر آمادگی داریم که در جریان انجام منویات عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اتفاقات بسیار خوبی در سطح استان اصفهان انجام شد اما متأسفانه نتوانستیم آن طور که لازم بود به استحضار مردم برسانیم. از جمله این اتفاقات در حوزه آب بوده است اما آن طور که باید و شاید به اطلاع مردم نرسیده است. تبلیغات مهم است اما مهمتر از آن اصل عمل است. انتقال آب از دریا و انتقال آب از جنوب استان اقدام عظیمی است که با تلاش جهادی پیگیری می‌شود.

نادرالاصلی تصریح کرد: در خصوص انتقال آب از جنوب استان باید همفکری بهتر و بیشتری داشته باشیم. این پروژه با ظرفیت فنی و تخصصی خوبی شروع شده و باید در مدت باقی مانده با سرعت بیشتر دنبال شود.

وی ادامه داد: مدیریت آینده استان اگر مانند اسلاف عمل کند اصفهان همین وضع را خواهد داشت اما امیدواریم این اتفاق نیفتد و کاری که در دولت رئیس جمهور شهید کارستان بود در دولت آینده نیز با سرعت چشمگیر دنبال شود تا نتیجه آن سبب زنده شدن زاینده رود باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این پروژه مسائل حاشیه‌ای خود را دارد اما امیدواریم مدیریت جدید به این نکته توجه کند که آب برای جاری شدن زاینده رود هزینه شود. مشکلات آلایندگی، تالاب گاوخونی و.. مسائلی است که به نوعی سبب خفگی اصفهان شده اما انتقال آب اقدام مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از شهردار اصفهان درخواست داریم که نسبت به نگاه مردم به اقدامات انجام شده توجه ویژه داشته باشد. خدمات زیادی صورت گرفته است اما اگر نتوانستیم به عموم مردم این اقدامات را اطلاع رسانی کنیم مطلوب نیست. در حالی که این تلاش‌ها در مجموعه‌های نخبگانی بیان می‌شود و باید به اطلاع عموم مردم نیز برسد.

نادرالاصلی گفت: طرحی مانند زیرگذر حصه می‌توانست آورده خوبی برای مردم اصفهان داشته باشد اما متوجه نشدیم که چه اتفاقی برای این پروژه افتاد و پاسخی نیز ندادند، طرح‌های دیگری مانند ظهرآبادی و پردیس‌های مختلف نیز باید در اولویت قرار گیرد، زیرا شیرینی آن زمانی است که به مرحله عمل برسد و درخواست داریم این اقدامات به اطلاع مردم برسد.

کد خبر 6159802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسن ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      11 8
      خوب زودتر هم باغات و کشاورزی اون مردم بدبخت جنوب استان رو خشک میکنید با این کارتون
    • ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      9 1
      جنوب اصفهان هم خشکش کنید خیالتون راحت بشه.
    • امین IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      5 0
      جنوب اصفهان کجاست؟ سمیرم که با یک لقب بی محتوای سرزمین هزار چشمه هر شهری که در استان با کمبود آب مواجه شد آب آن را باید از سمیرم تأمین کنند در حالی که اکثر باغات سیب خود شهر از کم آبی خشک شدند ۰
    • Elin ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      2 0
      واقعا برای چی باغای خود پادنا دارن خشک میشن حتی آب شورب هم اینجا اکثرا قطعه. اونوقت جنوب اصفهان باید خشک شه که یه منطقه دیگه اصفهان آباد شه؟؟؟؟
    • مسلم احمدی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      3 0
      بی مدیریتی باعث میشه یک جای آباد را نابود کنن اونجای خراب هم آباد نشه
    • ناشناس ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 0
      هشتصد میلیون متر مکعب آب از سمیرم اصفهان به کارون می ریزد. یعنی دو برابر ذخیره الان سد زاینده رود. چرا باید آب از اصفهان خارج شود. در صورتی که اصفهان خیلی مشکل اب دارد.
      • حسام اولیائی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
        0 0
        آب باید تومسیر طبیعی خودش حرکت کنه که چرخه طبیعت بهم نریزه
    • alireza ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 0
      جنوب استان منظورش جنوب بیرون از استان هست که میشه شمال چهارمحال و بختیاری تونل کوهرنگ رو میگه