۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

پویش «به حرمت علی(ع) می بخشم» موجب آزادی ۷ زندانی در کرمان شد

پویش «به حرمت علی(ع) می بخشم» موجب آزادی ۷ زندانی در کرمان شد

کرمان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با برگزاری پویش به حرمت علی(ع) می بخشم، زمینه آزادی ۷ زندانی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی قویدل پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و فراهم سازی زمینه ترویج فرهنگ صلح و سازش، پویش به احترام علی (ع) می بخشم، برگزار شد.

وی افزود: این پویش با همکاری سازمان زندان‌های استان کرمان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار و زمینه آزادی ۷ زندانی فراهم شد.

قویدل تصریح کرد: با حضور مصلحین و حکمین قرآنی در ۲۸ فقره از پرونده‌های مربوط به افرادی که به دلیل رد مال و خسارت، قصاص نفس در جرایم عمد و غیر عمد در زندان بسر می‌برند صلح و سازش برقرار شد.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: در یکی از موارد با رضایت اولیای دم یک محکوم به قصاص نیز از مجازات اعدام رهایی یافت.

وی یادآور شد: همچنین در یکی از موارد مهم دیگر فرد زندانی به دلیل رد مال به مدت سه سال در زندان بسر می‌برد که با دخالت مصلحین و حکمین قرآنی این پرونده به صلح سازش ختم و زندانی مذکور نیز به دلیل نداشتن سابقه کیفری مؤثر، از زندان آزاد شد.

قویدل اظهار کرد: ظرفیت مردمی مصلحین و حکمین قرآنی در خصوص آزاد سازی زندانیان و اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری، بسیار مناسب است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در پایان گفت: استفاده از ظرفیت مصلحین در این خصوص، جهت اجرا در زندان‌های سراسر استان در دستور کار این معاونت قرار دارد.

کد خبر 6160074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha