۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵

نماینده ولی فقیه در فارس:

نهضت امام حسین (ع) حاوی پرنفوذترین پیام شیعی است

نهضت امام حسین (ع) حاوی پرنفوذترین پیام شیعی است

شیراز - نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) حاوی پرنفوذترین پیام شیعی است گفت: باید از این زبان بین‌المللی برای رساندن پیاممان به دنیا بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام بعد از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه اولین مدرسه رسمی زبان و مهارت‌های بین‌المللی حوزه علمیه فارس با اشاره به آیه ۲۲ سوره روم گفت: خلقت آسمان‌ها و زمین و اختلاف زبان‌ها و رنگهای آدمیان دو نشانه و آیت الهی برای دانشمندان و علما است.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر حرکت رو به جلوی ایران در ابعاد مختلف بیان کرد: امروز نیز راه‌اندازی مدرسه زبان و مهارت‌های بین‌المللی حوزه علمیه فارس گامی بزرگ برای موفقیت است.

وی با بیان اینکه در شیراز و استان فارس مدارسی با ۷۰۰ سال قدمت وجود دارد گفت: مدرسه سعیدیه ارسنجان یا مدرسه زمانیه جهرم بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حرف خوب در دنیا خریدار و شنونده دارد گفت: پس از انقلاب کارهای بزرگی در کشور انجام شده و شیطان ضربه خورده و تلاش می‌کند تا مردم و کشور ما را درگیر و ناامید کند اما پایان این مسیری که به گفته پیامبر اکرم (ص) ایرانی‌ها طی می‌کنند روشن است.

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) پرنفوذترین پیام شیعی است گفت: باید از این زبان بین‌المللی برای رساندن پیاممان به دنیا بهره بگیریم.

نماینده ولی فقیه افزود: برای انتقال بهتر پیام به دنیا، زبان شما باید در اوج باشد و اگر امروز روی فارسی‌سرایی و فارسی‌گویی کار نکنیم خیانت کرده‌ایم و امروز در مدارس و دانشگاه‌های هند زبان فارسی به عنوان زبان دوم قابل انتخاب است یا در لبنان کتابی به نام شیراز به زبان فارسی نوشته شده است.

نهضت امام حسین (ع) حاوی پرنفوذترین پیام شیعی است

آیت الله دژکام با اشاره به پشتوانه قوی زبان فارسی و شاعرانی چون سعدی گفت: از حیث شکل گفتار سعدی تراز سخن فارسی بوده و هست و از نظر محتوا نیز ما گنجینه قرآن و حدیث اهل بیت (ع) را داریم و باید یا علی بگوییم و حرف اهل بیت (ع) را به گوش جهانیان برسانیم.

وی افزود: بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم باید جهان را آماده طلوع خورشید وجود امام زمان (عج) کنیم و این وظیفه شما سربازان امام زمان (عج) است و با درس خواندن و یادگرفتن زبان و تهذیب نفس ممکن است.

وی در پایان گفت: علم و آموختن زبان باید به تواضعمان بیفزاید و به داناتر از خودمان احترام بگذاریم و به آنکه نمی‌داند شفقت داشته باشیم نه اینکه تحقیرش کنیم زیرا با احترام و محبت افراد جذب می‌شوند.

کد خبر 6160150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha