۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵

دبیر ستاد اربعین بوشهر:

۷۴ هزار نفر از استان بوشهر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

۷۴ هزار نفر از استان بوشهر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

بوشهر- دبیر ستاد اربعین حسینی استان بوشهر گفت: ۷۴ هزار نفر از استان بوشهر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

ابراهیم عربزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بسیار زیادی را به اهل بیت به‌ویژه سید و سالار شهید حضرت امام حسین (ع) دارند و در ماه‌های محرم و صفر شاهد اوج این دلدادگی هستیم.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر در ایام اربعین میزبان زائرانی از استان بوشهر، استان‌های همجوار و همچنین کشورهای همسایه هستند خاطرنشان کرد: مردم استان با برپایی موکب‌هایی از شمال تا جنوب استان از زائران میزبانی می‌کنند.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان بوشهر با اشاره به اینکه بوشهری‌ها ۷۵ موکب نیز در کشور عراق برپا کرده‌اند، افزود: موکب‌های استان بوشهر خدمات گسترده از قبیل اسکان، پذیرایی، خدمات درمانی و امدادی و… را ارائه می‌کنند.

۵۳ هزار نفر وارد عراق شدند

وی تاکید کرد: ۷۴ هزار نفر از استان بوشهر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که تاکنون ۵۳ هزار زائر استان بوشهر برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی کربلا از مرز شلمچه عبور کرده‌اند.

عربزاده با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از زائران استان بوشهر با ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز شلمچه رفته‌اند بیان کرد: ۶۵ درصد از زائرین استان بوشهر با خودرو شخصی خود را مرز شلمچه رسانده‌اند.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان بوشهر خاطرنشان کرد: شاهد برگزاری بشکوه مراسم اربعین حسینی همچون ساال‌های گذشته هستیم و مردم استان بوشهر حضوری گسترده و پرشور و شعور در این مراسم و برنامه‌ها دارند.

کد خبر 6201875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha