۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

آستان مقدس ۲۰ امامزاده آذربایجان‌غربی میزبان سوگواره عاشورایی شد

آستان مقدس ۲۰ امامزاده آذربایجان‌غربی میزبان سوگواره عاشورایی شد

ارومیه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با آغاز ماه محرم در آستان مقدس ۲۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ناصر جوانبخت در این زمینه افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی از ۱۷ تیر تا ۱۴ شهریور مطابق با اول محرم تا آخر صفر در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان از جمله امامزادگان ابراهیم و محمد، امامزاده غریب حسن، امام زاده سیدبهلول و شیخ نوایی خوی برگزارمی شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد موقوفات استان با نیات مذهبی و سوگواری حسینی ثبت شده اند، اضافه کرد: در این ایام برنامه‌هایی چون همایش احلی من العسل، همایش رهروان زینبی ویژه بانوان، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، راه اندازی هیأت نوجوانان عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه، راه اندازی خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت به ویژه در عاشورا و تاسوعا در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: میزبانی از عزاداران و دستجات عزاداری، راه اندازی کاروان سینه زنی و زنجیرزنی، سخنرانی و سوگواری با همکاری هیئات در بقاع متبرکه و پخش اخبار از مراسم در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در آذربایجان غربی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: در این ایام هفت مبلّغ اعزامی از قم و ۱۰ مبلّغ بومی مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور اجرای فعالیت‌های مذهبی و تبیین شعائر دینی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان اعزام می‌شوند.

آستان مقدس امامزاده‌ها و بقاع متبرکه آذربایجان غربی در ایام مختلف از جمله ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، ماه رمضان و ایام دیگر سال میزبان زائران و عزاداران هستند و امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته میزبان عزاداران حسینی در ایام محرم خواهند بود.

کد خبر 6160698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha