۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵

قاضی زاده هاشمی:

در سه سال اخیر مدیریت در بنیاد شهید حدود ۱۰۰۰ شهید اضافه شدند

در سه سال اخیر مدیریت در بنیاد شهید حدود ۱۰۰۰ شهید اضافه شدند

امیر حسین قاضی زاده هاشمی مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:در این سه سالی که توفیق خدمت در بنیاد شهید را داشتم، حدود ۱۰۰۰ شهید به‌علت اتفاقات مختلف اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین کنگره شهدای هوانیوز ارتش که امروز (دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳) برگزار شد، اظهار کرد: امروز افتخار پیدا کردم در جمع تیزپروازان هوانیروز به پاسداشت کنگره شهدای قهرمان خدمت عزیزان برسم شهدای عزیز امام یاد و نامشان همیشه زنده است و نوع جاودانگی آنها با سایر درگذشتگان متفاوت است.

وی افزود: نزدیک‌ترین فرد هم که از بین ما به رحمت خدا می‌رود تا چهلم عزادار هستیم و چند سالی سالگرد برگزار می‌شود، اما شهید خصوصیتش این نیست، هیچ وقت فراغ آنها اتمام پیدا نمی‌کند و یاد آنها همیشه زنده است و این خصوصیتی است که خدا در شهدا قرار داده است به معنای واقعی آنها زنده‌اند و در کنار ما زندگی می‌کنند و الهام بخشند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اگر انسان قلب صافی داشته باشد توان ارتباط برقرار کردن با شهدا را به راحتی دارد و ما در بنیاد شهید در این‌باره دو الی سه طرح برای ارتباط نوجوان‌ها با شهدا برقرار کردیم.

وی بیان کرد: دیروز رهبر انقلاب فرمودند که به شهید رئیسی بارها گفتم از این همه حجم کاری مریض می‌شوید، اما شهید رئیسی می‌گفت من درکی از خستگی ندارم. شهدایی که ما می‌شناسیم را اگر مرور کنیم انگار دنبال خدمت و ایثار می‌دویدند و دنیا را به عنوان یک فرصت می‌دیدند.

رئیس بنیاد شهید گفت: خصوصیات شهید این است که بخشی از جسم روح دارای خود را ببخشد، بخشی از زندگی خود را ببخشد، بررسی شهدا جنگ و مدافع حرم به راحتی با این نوجوانان ارتباط برقرار می‌کنند این ویژگی خداوند در آن‌ها قرار داده است و هدف آن تربیت انسان است.

وی افزود: اگر کسی چگونه مردن خود را انتخاب کند، چگونه زندگی کردن را خواهد آموخت. یعنی کسی مرگش را انتخاب کند و بر اساس آن مرگ، زندگی را انتخاب می‌کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: اگر کسی می‌خواد به عنوان یک قهرمان جاودانه از این دنیا برود مانند شهدای ما و شهید رئیسی در هر کوی و برزن به دنبال خدمت می‌روند به خود و خستگی خود فکر نمی‌کند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در زمان جنگ ۲ میلیون نفر بودند که به جنگ رفتند این‌طور نبود که در زمان جنگ همه جانشان را در طبقه اخلاص بگیرند همان موقع هم یک عده به فکر احتکار، بازار سیاه ارز و کالاها بود امروز نیز شکل این مسائل عوض شده‌است.

وی افزود: امروز نیز شخصیت‌های بزرگی راه خود را انتخاب می‌کنند، در این سه سالی که توفیق خدمت در بنیاد شهید را داشتم حدود ۱۰۰۰ شهید به‌علت اتفاقات مختلف اضافه شدند یعنی این‌طور نبوده است که این بستر جمع شود و نباشند افرادی که جانشان برای مردم ببخشند که این افراد در گروه‌های مختلف سنی بوده‌اند و الان نیز شخصیت‌هایی داریم که حاضرند جانشان را برای مردم فدا کنند و به قول امام خمینی (ره) ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

کد خبر 6160824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha