۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴

معاون عمرانی استاندار:

اولویت نخست دولت سیزدهم در خراسان شمالی تأمین آب بود

اولویت نخست دولت سیزدهم در خراسان شمالی تأمین آب بود

بجنورد_ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اولویت نخست دولت سیزدهم در خراسان شمالی تأمین آب بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رشیدی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: اولویت نخست دولت سیزدهم در خراسان شمالی تأمین آب بود به طوری که در سفر رئیس جمهور شهید و هیأت دولت به استان این موضوع مورد پیگیری جدی قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره سفر رئیس جمهور شهید در سال ۱۴۰۱ به خراسان شمالی افزود: قبل از انجام سفر بیش از ۱۱۰۰ ساعت کار کارشناسی انجام شد که بر مبنای همین مطالعات موضوع نخست استان تأمین آب مطرح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تأمین آب، صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در حوزه مصرف آب جز اولویت‌های دولت در استان قرار گرفت، گفت: دولت با بهره‌مندی از این ظرفیت درصدد مقابله با بحران خشکسالی بود.

رشیدی با تاکید بر اینکه تنها ۱۵ درصد از مخازن سدهای خراسان شمالی آب داشت، اظهار داشت: خطوط انتقال آب و آب‌های زیرزمینی مورد توجه دولت قرار گرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۱ حلقه چاه و ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال با استعداد ۲۵۰ لیتر در ثانیه در مسیر مدار قرار گرفته است که این از خدمات بزرگ دولت سیزدهم در خراسان شمالی بود که در ادامه نیز این خدمات افزایش می‌یابد.

رشیدی به سد گلمندره یکی از مهم‌ترین سدهای خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: این سد در دولت سیزدهم ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافت و به مرحله آبگیری رسید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر سد گلمندره به مرحله آبگیری نمی‌رسید خسارت ناشی از سیلاب‌ها افزایش می‌یافت که با مهار ۴ و نیم میلیون متر مکعب در سیلاب ۱۴۰۲ موجب شد تا خسارت حداقلی به جاده بجنورد و گلستان برسد در غیر این صورت ۳۰ کیلومتر از این محور از بین می‌رفت.

کد خبر 6160848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha