۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شاهرود خبر داد؛

انجام زایمان طبیعی بدون درد با روش‌های پیشرفته در شاهرود

انجام زایمان طبیعی بدون درد با روش‌های پیشرفته در شاهرود

شاهرود- عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از انجام زایمان طبیعی بدون درد با روش‌های پیشرفته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف کلوخی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شاهرود از اجرای روش زایمان طبیعی کاملاً بی درد در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) وابسته به این دانشگاه و با آخرین فنون پیشرفته دنیا خبر داد.

وی با بیان اینکه برای زایمان بی‌درد روش‌های متعددی وجود دارد اما هیچکدام به اندازه بی‌حسی موضعی مؤثر نیستند و دنیا هم این روش را قبول دارد یعنی با روش بی‌حسی مریض ذره‌ای درد را احساس نمی‌کند، افزود: درد زایمان از دردهای شدیدی است که معمولاً اگر تسکین داده شود می‌تواند جلوی آمار سزارین را بگیرد چرا که اکثر زنان باردار از درد ایمان می‌ترسند و تن به سزارین می‌دهند.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه یکی از اهداف ما پایین آوردن درد زایمان است تصریح کرد: درد زایمان از قدیم به روش‌های مختلفی کنترل می‌شد که در حال حاضر بهترین روش جلوگیری از این درد بی حسی‌های موضعی یا منطقه‌ای است. یعنی روش اسپاینال، اپیدورال و تا حدی هم کرال و با این روش‌ها تقریباً ۱۰۰ درصد درد زایمان از بین می‌رود و اصلاً مادر باردار دردی را حس نمی‌کند.

کلوخی تاکید کرد: در بیمارستان خاتم الانبیا دانشگاه آزاد شاهرود تاکنون بیش از ۵۰ مورد زایمان با این روش انجام شده که همگی موفقیت آمیز بوده است.

وی در مورد ایمنی این روش زایمان نیز گفت: در ضمن اینکه این نوع زایمان انجام می‌گیرد مانیتورینگ هم صورت می‌پذیرد یعنی هم قلب و هم فشار خون و کلاً علائم حیاتی را در دستگاه کنترل می‌کنیم و باید بگویم این روش یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های زایمان بدون درد است.

کد خبر 6161066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha