۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۶

گفت وگوی مهر؛

هدف از قیام امام حسین(ع) نجات جامعه اسلامی از جهل بود

هدف از قیام امام حسین(ع) نجات جامعه اسلامی از جهل بود

شهرکرد-مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) آن بود که انسان‌ها و جامعه اسلامی را از جهل و سردرگمی نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مالک حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اهمیت ماه محرم به دلیل مصیبت عظمای که در روز عاشورا اتفاق افتاده می‌باشد، مصیبتی که در حد آن در جهان اسلام نبود و آن شهادت حسین بن علی (ع) در روز عاشورا است.

وی درباره دلیل مصیبتی که بر بدنه جهان اسلام اتفاق افتاد، بیان داشت: امام حسین (ع) فرمودند به خاطر سرکشی قیام نکردند بلکه برای اصلاح انحرافاتی که در دین جد حضرت اتفاق افتاد، قیام کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد درباره علت ایجاد انحرافات یادآور شد: امام حسین (ع) خون ناب وجودش را در راه خدا بخشید و نزدیکانش برای نجات بندگان از جهل و سردرگمی به شهادت رسیدند.

وی افزود: هدف از این قیام و شهادت آن بود که انسان‌ها و جامعه اسلامی را از جهل و سردرگمی نجات دهد، بخش عظیمی از انحرافات به خاطر جهل و عدم علم عموم مردم بعضاً اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی خاطر نشان کرد: در دین نوپای اسلام عموم مردم هنوز به عمق دین واقف نبودند، گاهی اوقات در جامعه تعارض و جمع‌بندی بین معیارها برای جامعه سخت می‌باشد.

وی گفت: سردرگمی جدی که در طول مسیر برای انسان به وجود می‌آید تا راه حق و حقیقت را پیدا کند، موانعی که در مسیر زندگی ایجاد می‌شود، باعث می‌شود بعضاً از مسیر اصلی خارج شود و یا در درک موضوع دچار تردید شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد خاطر نشان کرد: زمان زیادی از اسلام در جامعه عرب جاهلیت نگذشته بود و انحرافات متعددی توسط بنی امیه حاکم جامعه اسلامی اتفاق افتاده بود.

وی با اشاره به اینکه درس عاشورا تکرار می‌شود بیان داشت: در طول تاریخ بحث رویارویی حق و باطل وجود دارد، ندای حضرت در طول تاریخ بلند است که آیا کسانی هستند که از حق و دین دفاع کنند، در شلوغی آخرالزمان کسانی هستند که از آبرو، جان و مالشان در راه اعتلا و اشاعه دین کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی درباره فلسفه عزاداری در ماه محرم گفت: برای مصیبتی که برای جامعه اسلامی وارد شده تا آخر قیامت باید گریست، درسی را که امام حسین (ع) در روز عاشورا و قبل از عاشورا به تاریخ دادند ادامه دارد، شیعیان واقعی باید این درس را از عمق جان بفهمند و با تمام توان آن را به منصه ظهور برسانند.

کد خبر 6161117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha