لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز دویست‌وهفتادوهفتم؛

حملات شدید جنگنده‌ها و پهپادهای اشغالگران علیه غزه

حملات شدید جنگنده‌ها و پهپادهای اشغالگران علیه غزه

تداوم حملات هوایی و پهپادی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و هشدار نسبت به نقشه اشغالگران برای آوارگان فلسطینی از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حملات وحشیانه جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد اشغالگران برای چندمین بار باعث آوارگی مجدد فلسطینی‌ها در این باریکه شدند.

حملات وحشیانه جنگنده‌ها و پهپادها علیه غزه

رسانه‌های عربی گزارش دادند که طی ساعات گذشته به ویژه بامداد امروز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان ادامه داشته است.

خبرنگار شبکه المیادین در این خصوص گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات سنگینی را علیه مناطق اطراف درمانگاه شفا واقع در غرب شهر غزه انجام دادند.

علاوه بر حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، پهپادهای این رژیم نیز به سمت ساکنان شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه تیراندازی کردند.

این حملات پهپادی، شرق اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه را نیز در برگرفت.

بمباران خانه‌های مسکونی در منطقه الصحابه و الجلاء واقع در شهر غزه دست کم پنج شهید و تعدادی زخمی برجای گذاشت که اکثر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

حملات شدید جنگنده‌ها و پهپادهای اشغالگران علیه غزه

نقشه رژیم صهیونیستی برای آوارگان فلسطینی

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه با صدور بیانیه‌ای نسبت به نقشه رژیم صهیونیستی برای کوچ دادن آوارگان فلسطینی از شهر غزه به سمت جنوب نوار غزه هشدار داد.

به گزارش شبکه المیادین، در این بیانیه آمده است: ما نسبت به دستورات اشغالگران برای انتقال آوارگان از شهر غزه به سمت مناطق جنوبی هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این اقدامات با هدف کشاندن آوارگان فلسطینی به سمت دام‌های مرگ آور و کشتار و اعدام‌های میدانی انجام می‌شود.

این در حالی است که مدیر سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و دستورات اشغالگران برای تخلیه شهر غزه ارائه خدمات به آوارگان فلسطینی را سخت‌تر می‌کند.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که تاکنون ده‌ها خانواده فلسطینی از شهر غزه به سمت مرکز این باریکه حرکت کرده‌اند.

تاکنون اشغالگران صهیونیست چندین نوبت از آوارگان فلسطینی خواسته‌اند در یک مکان مشخص جمع شوند و بعد آن محل را بمباران کرده‌اند.

اوضاع کرانه باختری ملتهب شد

از سوی دیگر خبرهای منتشرشده از کرانه باختری از ملتهب شدن اوضاع این منطقه و وقوع درگیری‌های مسلحانه در آن حکایت دارد.

به گزارش شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست بامداد امروز به صورت گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند.

نظامیان صهیونیست به اردوگاه عسکر واقع در شرق نابلس و همچنین اردوگاه و شهر طولکرم حمله کردند. آنها بعد از حمله به این مناطق اقدام به تخریب زیرساخت‌های آنها کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری نیز برای مقابله با عناصر صهیونیست وارد عمل شدند. گردان‌های المجاهدین اعلام کردند که رزمندگان وابسته به این گردان‌ها موفق شدند با بمب‌های دستی منطقه اشغالی کرمی تسور را هدف قرار دهند.

گردان‌های شهدا الاقصی نیز در این خصوص اعلام کردند که نیروهای مقاومت با عناصر صهیونیستی در اردوگاه عسکر درگیر شدند. حمزه حمدان یک فعال فلسطینی تاکید کرد که نیروهای مقاومت موفق شدند عناصر اشغالگر را در اطراف اردوگاه نورشمس واقع در طولکرم با پرتاب نارنجک هدف قرار دهند.

هلال احمر فلسطین نیز از زخمی شدن چند جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شرق نابلس خبر داد. نظامیان صهیونیست همچنین بیمارستان دولتی ثابت در طولکرم را تحت محاصره خود درآوردند.

حملات شدید جنگنده‌ها و پهپادهای اشغالگران علیه غزه

رسانه‌های عبری: استراتژی تل آویو شکست خورده است

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی به شکست تل آویو در جنگ علیه نوار غزه بعد از گذشت بیش از ۹ ماه اذعان کردند.

به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: عملکرد کنونی تل آویو باعث تحقق پیروزی مطلق در غزه نخواهد شد بلکه به تشدید شکست ما می‌انجامد. ما باید برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش بس در غزه تلاش کنیم چرا که گزینه‌های بعدی بسیار بدتر خواهند بود.

این رسانه‌ها اضافه کردند: تل آویو در این جنگ نه به پیروزی عادی و نه پیروزی مطلقی که نتانیاهو وعده آن را داده بود نخواهد رسید.

رسانه‌های عبری زبان ادامه دادند: تاکنون صدها نظامی کشته شده‌اند و تقریباً هر روز شاهد کشته شدن تعداد بیشتری از نظامیان هستیم. ده‌ها هزار نفر خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و شرکت‌های زیادی منحل شده‌اند. جایگاه تل آویو از زمان تأسیس آن در پایین‌ترین حد ممکن قرار گرفته و هر روز حملاتی بیشتری علیه ما انجام می‌شود.

آنها تاکید کردند: در مقابل، یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در غزه موفق شد مسأله فلسطین را بار دیگر برجسته کند. وی توانست از تل آویو سلب مشروعیت کرده و روند عادی سازی روابط با عربستان را به شکست بکشاند.

این رسانه‌ها تصریح کردند: تل آویو در حالی بر پیش گرفتن استراتژی چکش اصرار دارد که این راهبرد شکست خورده است.

کد خبر 6161533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha