۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۸

«عبودیت» نهایت اوج تکامل روح یک انسان است

«عبودیت» نهایت اوج تکامل روح یک انسان است

شهرکرد-مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: «عبودیت» نهایت اوج تکامل روح یک انسان و قرب او به خداست، و عبودیت تسلیم مطلق در برابر ذات پاک اوست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مختاری در سومین روز از مراسم سوگواری دهه اول محرم در جمع کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: حقیقت عبودیت یعنی عبد آنچه را خدا برایش داده ملک خود نپندارد و و هرآنچه دارد از جانب خدا بداند.

وی بیان کرد: «عبودیت» نهایت اوج تکامل روح یک انسان و قرب او به خداست، و عبودیت تسلیم مطلق در برابر ذات پاک اوست؛ عبادت تنها رکوع و سجود و قیام و قعود نیست، بلکه روح عبادت تسلیم بی قید و شرط در برابر کمال مطلق و ذات بی مثالی است که از هر عیب و نقص مبراست.

حجت الاسلام مختاری، با اشاره به اینکه، بندگی و عبودیت، اساسی‌ترین هدف خلقت انسان است، هدفی که اگر تحقق یابد، مقام نبوت محقق می‌شود افزود: بندگی خدا را در سه چیز برشمردند: بنده چیزی را از خود نداند و مالکیتی قائل نباشد، بداند که تدبیر همه امور از سوی خداست و انسان در زندگی تنها دغدغه‌ای که دارد، امر خدا را عمل کرده و نهی خدا را ترک کردن باشد.

وی، ادامه داد: انسان مملوک مالک است و بر هیچ چیزی قدرت ندارد و نمی‌تواند ادعا کند که چیزی از خود دارد؛ بنابراین هیچ قدرتی وجود ندارد مگر با عنایت و لطف الهی. اگر پروردگار به انسان کمک نکند حتی نمی‌تواند قدم از قدم بردارد، کسانی که توجه به این مهم دارند هرگز مغرور نمی‌شوند و چیزی را از آن خود نمی‌دانند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، بیان کرد: کسی که در مسیر عبودیت قرار دارد فیوضات الهی به او روی می‌آورد بر همین اساس اولیای الهی وقتی عبادتی انجام می‌دادند از جانب خود نمی‌دانستند و فیض الهی می‌دانستند.

کد خبر 6161640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha