۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

قاتل منازعه خونین در کرمانشاه پس از ۲۳ سال بخشیده شد

قاتل منازعه خونین در کرمانشاه پس از ۲۳ سال بخشیده شد

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: قاتل منازعه خونین در این استان پس از ۲۳ سال بخشیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه‌ای که با حضور خانواده مقتول برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: پرونده قتلی در سال ۱۳۸۰ در یکی از روستاهای بخش درود فرامان کرمانشاه با کشته شدن سه نفر از اعضای یک خانواده توسط ۴ نفر از اهالی همان روستا به دلیل منازعه در خصوص اختلاف بر سر زمین کشاورزی تشکیل شد.

وی افزود: از چهار نفر قاتل این پرونده، ۲ نفر در سال‌های گذشته به قصاص محکوم شدند و یک نفر نیز در زندان فوت شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: حکم قصاص چهارمین نفر نیز در آستانه اجرا بود، اما به دلیل آنکه بارقه‌هایی از امکان سازش وجود داشت در نهایت با پیگیری‌هایی که از سوی دستگاه قضائی این استان و بزرگان محلی صورت گرفت، پس از ۲۳ سال رضایت خانواده مقتول جلب و قاتل بخشیده شد.

کرمی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضائی این استان که مبتنی بر صلح و سازش است، خاطر نشان کرد: اولیای دم در اقدامی کریمانه پس از ۲۳ سال از کشته شدن سه نفر از اعضای خانواده خود، در طلیعه ماه محرم و به حرمت سید و سالار شهیدان از قصاص گذشته و قاتل را بخشیدند.

وی ضمن قدردانی از اقدام کریمانه خانواده مقتول، خطاب به آنها گفت: این اقدام انسان دوستانه در اوج اقتدار از باقیات صالحات خواهد بود و بی‌تردید عزت شما در دنیا و آخرت افزون خواهد شد.

کرمی با تأکید بر گسترش فرهنگ گذشت در بین مردم و دوری از کینه و عداوت، تصریح کرد: قصاص حق است، اما اگر گذشت شود بهتر است و این کار ارزشمند سبب بازگشت یک نفر به زندگی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: عفو و بخشش نیازمند عزم راسخ، تلاش و پشتکار برای غلبه بر خشم است و کسی که بتواند چنین صفت عظیمی را در خود رشد دهد بی‌تردید از جایگاه والای معنوی برخوردار خواهد بود.

کد خبر 6161853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha